BlogPorady naszych ekspertów

Pozycjonowanie, czy Google Ads?

|

Co wybrać: pozycjonowanie SEO, czy kampanie Google Ads?

W momencie uruchomienia strony internetowej, jej właściciele rozpoczynają działania mające na celu poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania w Google. Poprawa wyników wyszukiwania ma zwiększyć szanse na zyski ze sprzedaży oferowanych produktów i usług, lub będzie miało wpływ na większych ruch organiczny. Najczęściej wybierają oni dwie opcje - linki sponsorowane w Google Ads (Google AdWords) lub pozycjonowanie SEO. Która metoda jest skuteczniejsza? Co warto wybrać, aby ruch na stronie się zwiększył, a wraz z nim sprzedaż produktów i usług? Usługa pozycjonowania, czy Google Ads?

AdWords to platforma dająca możliwość ustawienia reklam, które wyświetlane będą w wynikach wyszukiwania. Oczywiście jest to płatne działanie, ale często dające wyniki niemal natychmiastowe. Jak to się dzieje? Link do naszej witryny internetowej znajduje się na samej górze, tuż nad naturalnymi wynikami, a obok niego zawsze widnieje napis "Reklama". Zaletą AdWords jest możliwość dotarcia do potencjalnego klienta w bardzo krótkim czasie. Wystarczy odpowiednio ustawić i uruchomić kampanię reklamową, która będzie na dodatek zawierała odpowiednie słowa kluczowe. Rezultaty możemy zobaczyć już po kilku dniach, a w szczególnych przypadkach nawet po jednym dniu. Dzięki kampanii Google możliwe jest nakierowanie wyników na potencjalnych klientów, którzy szukają konkretnej usługi bądź towaru. Dodatkowo parametry kampanii AdWords można ustawić pod względem wielu aspektów jak na przykład dane demograficzne, płeć, wiek, zainteresowanie i wiele innych czynników. Kolejną kwestią jest koszt prowadzenia kampanii reklamowej. Google jest pod tym względem bardzo elastyczne, dzięki czemu można samodzielnie ustawić budżet reklamowy na miesiąc, czy też jeden dzień. Co istotne, płacimy tylko za kliknięcie linku, który prowadzi do naszej strony internetowej. W trakcie trwania reklamy możemy edytować słowa kluczowe, które zostały wpisane podczas jej konfiguracji. W ten sposób możemy ukierunkowywać ją na mniej znane frazy, które są tańsze, ale dają znacznie lepsze wyniki konwersji. Warto także podkreślić, że amerykańska wyszukiwarka chroni przed nieuczciwą konkurencją, więc nie ma trzeba się martwić o to, że nasza strona zostanie wyklikana przez niechciane osoby, co niekorzystnie wpłynie na nasz budżet.

Pozycjonowanie SEO w wyszukiwarce Google. Późniejsze efekty, ale utrzymujące się dłużej.

Czy pozycjonowanie na stronie internetowej z punktu widzenia marketingu internetowego ma sens? Z pewnością tak, choć jest to praca długofalowa i trzeba się z tym liczyć. Głównym celem pozycjonowania jest opracowanie takiej strategii, która pozwoli uzyskać jak najlepsze naturalne wyniki wyszukiwania Google. Pozycjonowanie SEO różni się od Google Ads tym, że trzeba dłużej czekać, aż pojawią się jakiekolwiek efekty pozycjonowania. Można jednak z całą pewnością powiedzieć, że przynosi ono zdecydowanie korzystniejsze rezultaty w dłuższej perspektywie czasu, tym bardziej, jeśli zadbamy o evergreen content. Jeśli wybierzemy tę formę promowania, to musimy uzbroić się w cierpliwość. W porównaniu do AdWords wydatki poniesione w związku z pozycjonowaniem niekoniecznie muszą się zwrócić. Dlatego też jest to działanie przeznaczone głównie dla przedsiębiorstw, ale jeśli ktoś interesuje się zagadnieniem SEO, można znacząco obniżyć koszty działań i wypozycjonować stronę na wysokie miejsce. Warto także zaznaczyć, że na pozycjonowanie strony ma wpływ kilka czynników. Należy tutaj wymienić odpowiednie frazy kluczowe, pozyskiwanie wartościowych linków, działania on-site, czyli optymalizacja witryny pod kątem szybkości ładowania i linkowania wewnętrznego oraz skuteczna komunikacja z klientem poprzez blog. Dobór fraz kluczowych wydaje się tutaj najważniejszy, wszak do potencjalnych odbiorców można dotrzeć przez słowa, które oni wpisują do wyszukiwarki, aby znaleźć interesujący ich produkt lub usługę. Wyniki swoich działań można śledzić przy pomocy Google Analytics i Search Console. Jeśli nie masz czasu ani wiedzy na temat SEO, to lepiej zwrócić się o pomoc do specjalisty, który dokona odpowiedniego wyboru słów kluczowych i sprawi, że Twoją stronę będzie odwiedzać więcej ludzi.

Pozycjonowanie strony internetowej czy Google AdWords. Co da lepsze efekty i co wybrać?

AdWords będzie z pewnością lepszym rozwiązaniem dla osób, którym zależy na szybkiej promocji firmy oraz jej produktów i usług. Warto skorzystać z tej opcji szczególnie w początkowych fazach istnienia stron w sieci, ponieważ łatwiej i szybciej będzie można dotrzeć do świadomości klientów. Niemniej należy także zadbać jednocześnie o SEO i zacząć pozycjonowanie strony przy pomocy wartościowego contentu i pozyskiwaniu wartościowych linków z zewnętrznych serwisów. Korzystanie z obu form promocji wpłynie na osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, a tym samym zwiększy się ruch w witrynie, co przełoży się na większe zyski.
« Powrót
Zamów Audyt! Poprowadzimy Twoją kampanię w oparciu o analitykę internetową. Twoja kampania będzie cyklicznie optymalizowana. Natomiast Ciebie przeszkolimy ze sposobów wykorzystania danych GA do rozwoju Twojego biznesu
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanego powyżej adresu e-mail oraz numeru telefonu przez ICBM Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku e celu kontaktu bezpośredniego.