BlogPorady naszych ekspertów

Kampania Google Ads dla sklepu rowerowego

|

Dowiedz się jak promować sklep rowerowy w wyszukiwarce za pomocą Google Ads

Kampania Google Ads dla rowerów

Jazda na rowerze to w Polsce bardzo popularna aktywność fizyczna. Mimo że nieznacznie nam brakuje do Niderlandów to możemy śmiało powiedzieć, że należymy do europejskiej czołówki pod względem wykorzystania roweru jako środka transportu. Popyt na jednoślady i akcesoria do nich jest w naszym kraju bardzo duży, jednak problemem może być fakt, że jest duża konkurencja na rynku i firmy często mają problemy z dotarciem do nowych klientów. Jakie działania wdrożyć, aby się wybić w Internecie? Jak powinna wyglądać kampania Google AdWords dla rowerów? Jak jeszcze można wypromować sklep rowerowy?

Promocja sklepu rowerowego w Google Ads

Na rynku prosperują sklepy rowerowe, które sprzedają swój asortyment zarówno stacjonarnie, jak i online. Dodatkowo można spotkać się także ze sklepami, które działają w systemie hybrydowym umożliwiające zakupy tradycyjnie i w Internecie. Ze względu na branżę, która jest dosyć popularna w naszym kraju, wybicie się na tle konkurencji jest zadaniem niezwykle trudnym. W szczególności zauważalne jest to w przypadku sklepów internetowych, które chcąc dotrzeć do szerszego grona odbiorców ofert muszą mocno zaangażować się w działania związane z marketingiem. Jedną z gałęzi marketingu jest marketing internetowy, który pozwala wypromować stronę internetową w sieci. Wykorzystywane w nim są różnego rodzaju działania, dzięki którym można precyzyjnie określić grupę odbiorców reklam z ofertami rowerów lub w których znajdują się akcesoria rowerowe. Warto szczególną uwagę poświęcić Google Ads, dzięki któremu można najszybciej zaistnieć w sieci wyszukiwania i w świadomości potencjalnych klientów.

Sklepy internetowe planujące działania marketingowe powinny zadbać o racjonalny w stosunku do budżetu i celu biznesowego, dobór kanałów promocji. Oczywiście bezkonkurencyjny, jeśli chodzi o zasięg, a także ilość dostępnych formatów reklamowych jest system Google AdWords. System ten pozwala emitować kampanie reklamowe w postaci reklam tekstowych, graficznych i video. Rozpoczynając promocję swojej witryny sklepu lub produktu często zastanawiamy się, jaki kanał komunikacji będzie najefektywniejszy. Niestety nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Mało tego, nie mają odpowiedniej wiedzy ciężko nam może być, dotrzeć do użytkowników, którzy faktycznie będą zainteresowani ofertą na rowery. Można więc zdecydować się na współpracę z Agencją SEO/SEM, która dzięki doświadczeniu i wiedzy jest w stanie stworzyć efektywną kampanię reklamową, która będzie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. W tym momencie pojawia się jeszcze jedno pytanie: skupić się tylko na Google Ads, czy może podziałać również z optymalizacją strony internetowej i SEO off-site? Im bardziej kompleksowe podejście do tematu, tym lepsze efekty, ale w pierwszej kolejności skupmy się na Google AdWords. Pozycjonowanie w wynikach organicznych jest procesem długotrwałym i dającym długotrwałe efekty. Jeśli zależy Ci na tym, aby szybko wypromować Twoją stronę, to zdecydowanie warto korzystać z Google Ads. Mało tego, uruchomienie kampanii zajmuje niewiele czasu dla wprawionego specjalisty.

Jak reklamować sklep rowerowy w sieci wyszukiwania Google Ads?

Google Ads oferuje rozbudowany system płatnych reklam online. Możemy w nim prowadzić kampanie zarówno w wyszukiwarce internetowej, jak i na stronach partnerskich. Jest to dobry sposób dający ogromne możliwości dotarcia do znacznie większej ilości klientów, którzy poszukują konkretnych informacji, a także tych, którzy przeglądają inne witryny www, ale jednocześnie mogą być zainteresowani ofertą sklepu oferującego rowery oraz akcesoria i części do nich. Najczęściej stosowane jest rozliczenie Pay Per Click, co sprawia, że tego typu reklama może być niezwykle opłacalna, pod warunkiem, że zostanie odpowiednio ustawiona i na bieżąco optymalizowana. Na jakie rodzaje reklam w sieci wyszukiwania możemy się zdecydować?

Reklama tekstowa jest najczęściej wybieranym rodzajem kampanii reklamowej. Bardzo chętnie korzystają z niej zarówno małe sklepy, jak i nowe marki dopiero wchodzące na rynek. Oczywiście z Google Ads korzystają również najwięksi, którzy prowadzą kampanie zakrojone na szeroką skalę. Zasada działania takiej kampanii reklamowej jest prosta - reklama ma na celu eksponować stronę internetową sklepu w wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych. W zależności od konkurencyjności słów kluczowych taka reklama sklepu, który oferuje rower z danego modelu lub kilka rowerów może być bardzo tania, lub dosyć kosztowna. Warto pamiętać przy tym, że płacimy za każde kliknięcie odbiorców w odnośnik prowadzący do naszej strony, więc może to być opłacalne narzędzie, jeśli zostanie odpowiednio użyte. Do tego jednak niezbędna jest wiedza i doświadczenie praktyczne. Dobór słów kluczowych musi być poprzedzony analizą konkurencji, aby dotarcie do zainteresowanych użytkowników było opłacalne. Mało tego, powinny to być słowa kluczowe, które nie tylko podniosą ruch na stronie, ale także pomogą w budowaniu świadomości marki i przełożą się na sprzedaż. Klienci trafiający na stronę firmy powinni przekładać się na wyższy współczynnik konwersji.

Możemy również zdecydować się na kampanię graficzną. Jest to reklama wykorzystywana najczęściej w kampaniach wizerunkowych. Chcesz, aby użytkownicy byli zainteresowani Twoją ofertą? Przygotuj więc odpowiedni baner reklamowy, którego temat nie tylko będzie nawiązywał do marki, ale także pokaże, że rower oraz akcesoria i części do niego, to dla Ciebie cały świat. Następnie zamów jego publikację w Google Display Network. Możemy wybrać także, na jakich stronach i komu wyświetlana będzie reklama naszego sklepu rowerowego. Dzięki temu zyskujemy kontrolę nad skutecznością kampanii. Z tej metody chętnie korzystają nowe firmy na rynku, dla których grupa docelowa ma przede wszystkim zwiększyć ruch na stronie.

Kolejnym rozwiązaniem, jakie możemy zastosować przygotowując reklamę w Google Ads jest remarketing, który cechuje się wysoką efektywnością. Z tego rodzaju kampanii reklamowej korzystają chętnie sklepy internetowe, a działania również polegają na wyświetlaniu banerów reklamowych. W tym przypadku grupa docelowa odbiorców reklamy to użytkownicy, którzy już wcześniej byli na naszej stronie. W ten sposób możemy przypomnieć im o naszej firmie, pokazać rower, którym się interesowali, czy też po prostu przypomnieć o szerszej ofercie. Remarketing jest bardzo popularnym narzędziem, ponieważ zapewnia dobrą skuteczność, co znaczy, że wpływa na współczynnik konwersji, jaką jest sprzedaż. Tworzenie takiej kampanii reklamowej umożliwiaj wybór komu będą się wyświetlać reklamy i jak będą się prezentować. Posiadając konto Google AdWords i planując kampanię remarketingową mamy do wyboru wariant statyczny, który jest jednakowy dla wszystkich użytkowników, a także wariant dynamiczny, który pozwala dostosować wyświetlaną reklamę do konkretnych użytkowników. W tym drugim przypadku wyświetlają się na przykład reklamy oferujące konkretne produkty lub usługi, które wcześniej były przeglądane przez użytkowników.

Jeśli prowadzimy sklep internetowy możemy także wybrać kampanię produktową. Reklama ta polega na tym, że klienci wpisujący dane słowa kluczowe otrzymują listę produktów wyświetlająca się nad wynikami organicznymi wyszukiwania w Google. Do klientów dociera więc zdjęcie produktu i jego cena, dzięki czemu mogą oni szybko przejść do strony i dokonać zakupu, co przełoży się na wyższy współczynnik konwersji, jeśli takowa została ustawiona. Reklama produktowa daje duże możliwości szczególnie tym, którzy chcą skupić się na sprzedaży określonych produktów lub usług, w przypadku rowerowego mogą to być części, akcesoria lub rowery.

Dlaczego warto promować sklep rowerowy przez Google Ads?

Google AdWords to doskonałe narzędzie dla wielu firm. Marketing internetowy, który w swoich działaniach opiera się nie tylko na SEO, ale także uwzględnia linki sponsorowane, pozwala zmaksymalizować zyski w firmie ze sprzedaży nowych lub już obecnych w ofercie produktów. Największe możliwości, jakie są do wykorzystania w AdWords, z pewnością przysługują sklepom internetowym. Dzięki temu już wiesz, że masz bardzo dobre narzędzie w rękach, które pozwala skutecznie podnieść efektywność sprzedaży, pod warunkiem, że reklama jest odpowiednio ustawiona. Szeroki wybór kampanii i opcji, jakie można zastosować naprzemiennie lub jednocześnie, w zależności od posiadanego budżetu reklamowego, sprawiają, że Google AdWords na stałe wpisało się marketing internetowy i jego strategię wielu firm. Jedyne czego potrzeba to posiadać konto Google i umiejętnie korzystać z Google Ads.

Kampania rowerowa - ile trzeba wydać na reklamę w AdWords?

Nie ma ani minimalnej, ani maksymalnej kwoty, jaką należy wydać na kampanię reklamową w Google Ads. Kluczowy w tym przypadku jest cel biznesowy, jaki sklep z rowerami chce osiągnąć. AdWords daje bardzo dużo opcji dotarcia do potencjalnych klientów we wszystkich obszarach Internetu. Ponadto reklamą możemy skłonić klientów do tego, aby podjęli konkretne czynności. Prowadząc mały sklep rowerowy, który działa na rynku lokalnym, w budżecie 1000 złotych można znacząco podnieść widoczność strony oraz ruch na niej. Niezbędna jednak jest dobra znajomość branży, w której działamy, określony cel biznesowy i w dalszej perspektywie sumiennie prowadzona oraz optymalizowana kampania Google Ads. W ten sposób zwiększymy zyski, jednocześnie obniżając koszty kampanii reklamowej w AdWords.

Inne sposoby promocji rowerów w Internecie

Sprzedając akcesoria rowerowe, części do rowerów i same rowery, możemy także jeszcze bardziej zoptymalizować swoje działania w zakresie marketingu internetowego. Jednym z rozwiązań jest Facebook Ads. Wbrew pozorom nie jest to tylko portal społecznościowy, ale także bardzo ważny obszar funkcjonowania wielu firm. Z pewnością niejednokrotnie spotkałeś się z fanpage swojego ulubionego sklepu z rowerami, która pod postami miała liczne komentarze i polubienia, a także udostępnienia. Zazwyczaj są to klienci, którzy są zadowoleni z usług firmy. Co istotne, nie można traktować portalu społecznościowego, jako zastępstwo dla profesjonalnej strony internetowej. Jeśli mamy do przekazania jakieś pilne wiadomości, na przykład o nowym modelu roweru lub promocji na wybrane akcesoria, to właśnie w ten sposób możemy je najszybciej przekazać. Facebook Ads to narzędzie podobne do Google Ads. Umożliwia ono między innymi promowanie postów, aby dotarły one do jak najszerszego grona klientów. Możemy również prowadzić kampanie, które nakierowane będą na zwiększenie ruchu na stronie lub pozyskiwanie nowych obserwujących. W zależności od naszych potrzeb możemy zdecydować się do kogo dotrze nasza reklama sklepu z rowerami, w czym pomogą rozbudowane opcje targetowania. Tak jak z pomocą reklam w Google Ads znacznie łatwiej będzie nam pozyskać ruch w witrynie, tak w przypadku Facebook Ads zyskamy możliwość zbudowania większej społeczności na swoim profilu.

Kolejnym wartym uwagi aspektem umożliwiającym promowanie firmy rowerowej oraz jej produktów, poza Google Ads i Facebook Ads, jest pozycjonowanie i SEO. W przypadku pozycjonowania są to działania, których celem jest poprawa widoczności strony w wynikach organicznych wyszukiwania dla określonych fraz kluczowych. Dlaczego jest to takie ważne? Obecnie ciężko nam wyobrazić sobie funkcjonowanie w sieci bez Google. To właśnie w tej wyszukiwarce odnajdujemy ważne dla nas informacje, a także szukamy konkretnych produktów lub usług. Pozycjonowanie jest tematem rzeką, na który można się rozpisywać godzinami, ale artykuł o tym znajdziesz również na naszym blogu. W głównej mierze chodzi o to, aby dostosować witrynę internetową pod roboty Google. Niezbędne jest przy tym zastosowanie odpowiednich słów kluczowych, optymalizacja szybkości ładowania strony i zadbanie o UX. Słowa kluczowe odgrywają niezwykle ważną rolę w przypadku pozycjonowania. Zastosowanie odpowiednich fraz, które są odpowiedzią na zapytania użytkowników, to absolutna podstawa. Umieszczenie ich na stronie sklepu z rowerami spowoduje jej pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Staranny dobór słów kluczowych, na które powinien być widoczny pozycjonowany sklep daje możliwość dotarcia do wielu użytkowników, z których część z pewnością skłonna będzie do zrobienia zakupów. W przypadku branży rowerowej wybór fraz jest bardzo szeroki. Warto w szczególności skupić się na wyrażenia typu long-tail. Pozycjonowanie sklepu z rowerami warto wesprzeć blogiem, na którym umieścimy temat powiązanych z jazdą na rowerze, wybranymi modelami oferowanymi w sklepie czy też akcesoriami do wyboru.

Reklama w Google Ads jest bardzo efektywnym narzędziem do promowania produktów i sklepu z rowerami. Warto jednak w miarę możliwości zadbać o to, aby podejść kompleksowo do działań marketingu internetowego, którego założeniem będzie zwiększenie sprzedaży oraz świadomości firmy na rynku. Łącząc Google Ads z pozycjonowaniem SEO i Facebook Ads można uzyskać znacznie lepsze wyniki.

« Powrót
Zamów Audyt! Poprowadzimy Twoją kampanię w oparciu o analitykę internetową. Twoja kampania będzie cyklicznie optymalizowana. Natomiast Ciebie przeszkolimy ze sposobów wykorzystania danych GA do rozwoju Twojego biznesu
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanego powyżej adresu e-mail oraz numeru telefonu przez ICBM Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku e celu kontaktu bezpośredniego.