BlogPorady naszych ekspertów

Google Ads jako narzędzie promocji firmy w wyszukiwarce

Widoczność strony w wyszukiwarce Google jest podstawą do tego, aby uzyskać, a zarazem utrzymać wysoką liczbę odwiedzin. Bezpośrednio przekłada się to na zyski z prowadzonej działalności. Ma to ogromne znaczenie dla firm, które działają w branży e-commerce, ale nie tylko. Naturalne wypracowanie pożądanej pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Konkurencyjność znajduje się na wysokim poziomie, co nie ułatwia sprawy. Właśnie dlatego dobrą opcją wydaje się być kampania Google Ads. Jest ona polecana przede wszystkim tym, którzy w relatywnie krótkim czasie pragną uzyskać satysfakcjonujące efekty.

Co to jest Google Ads?
Reklama Google Ads to nic innego, jak linki sponsorowane, które znajdują się w wynikach wyszukiwania. Z pewnością spotkał się z nimi każdy użytkownik sieci. Promowane produkty znajdują się nad wynikami wyszukiwania lub pod wynikami wyszukiwania. Można powiedzieć, że jest to droga na skóry - pozycjonowana witryna będzie znajdować się na samym szczycie wyszukiwarki. Oczywiście taka reklama nie jest darmowa, co dla niektórych osób stanowi utrudnienie. Trzeba również wspomnieć, że reklama Google Ads wyświetla się nie tylko w standardowych przeglądarkach internetowych, ale również aplikacjach mobilnych. Sprawia to, że możemy dotrzeć do jeszcze szerszego grona użytkowników. Warto mieć świadomość, że ogromna liczba osób korzysta bardzo często wyłącznie z aplikacji zainstalowanych na tabletach oraz smartfonach. Właśnie dlatego tak ważne jest to, aby promocja firmy miała charakter kompleksowy.

Rodzaje kampanii reklamowych Google Ads
Kampania Google Ads jest dopasowywana do indywidualnych potrzeb oraz wymagań. Podstawą są zwykle wspomniane linki sponsorowane, jednak możliwości jest o wiele więcej. Ważne jest to, aby nasze działania były spójne oraz przemyślane. Można wyróżnić następujące formy kampanii:
- Reklama w wyszukiwarce - to linki sponsorowane, które wyświetlają się po wpisaniu określonej frazy. Znajdują się one nad wynikami wyszukiwania lub pod wynikami wyszukiwania, co zwiększa prawdopodobieństwo tego, że użytkownik kliknie w odnośnik. Jest to potencjalny klient, który może dokonać transakcji lub skorzystać z proponowanej usługi.
- Kampanie banerowe GDN - to odnośniki wyświetlane w sieci reklamowej, czyli np. na stronach internetowych, w serwisie YouTube, e-mailach reklamowych, a także wielu innych.
- Reklama na YouTube - może ona zostać wyświetlona przed, w trakcie, czy też po odtworzeniu danych filmików znajdujących się w serwisie. Zazwyczaj taka reklama posiada odnośnik, który przenosi na określoną stronę.
- Kampania PLA - w tym przypadku wyświetlane są oferty konkretnych produktów. Po kliknięciu w odnośnik użytkownik zostanie przeniesieniu na stronę e-sklepu.
- Reklama w aplikacjach mobilnych - to promocja, która posiada postać m.in. reklam Google, w serwisie YouTube, w sklepie Google Play.

Jak stworzyć kampanię Google Ads?
Pierwszym krokiem jest zastanowienie się, czy posiadamy dostateczną ilość wiedzy oraz umiejętności. Faktem jest, że nie każdy jest w stanie samodzielnie zaprojektować kampanię Google Ads. Istotny jest nie tylko dobór poszczególnych narzędzi. Bardzo ważne jest to, aby stale monitorować efektywność podjętych działań. Raporty sprawiają, że możemy przekonać się, czy nasza aktywność w wyszukiwarce ma sens. Czasami o wiele rozsądniej jest skorzystać z wsparcia profesjonalistów. Jest to rekomendowane rozwiązanie dla tych, którzy rozsądnie inwestują posiadaną gotówkę. W ten sposób można uchronić się przed stratą czasu oraz pieniędzy. Ponadto mamy pewność, że wyspecjalizowani fachowcy zajmą się reklamą Google Ads w sposób kompleksowy - wszystko po to, aby osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty. Wybór celu kampanii

Przed przystąpieniem do pracy należy ustalić cel kampanii. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb danego przedsiębiorstwa. Może być to np. zwiększenie liczby wejść na stronę, zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, generowanie leadów, promocja nowego produktu, oczyszczenie magazynu, zyskanie nowych subskrybentów newslettera, a także wiele innych. Osoby, które nie mają pojęcia, co chcą osiągnąć powinny skorzystać z doradztwa ekspertów w dziedzinie marketingu internetowego. Dzięki temu łatwiej jest przejść do planowania kampanii promocyjnej w wyszukiwarce. Oczywiście promocja w wyszukiwarce ma sens również dla tych, którzy świadczą swoje usługi stacjonarnie. Wymaga to jednak racjonalnego doboru narzędzi reklamowych.

Rodzaj promocji
Kolejnym krokiem jest podjęcie decyzji, czy zależy nam na promocji lokalnej, czy globalnej. Jak już wspomniano, kampania Google Ads może zostać bez trudu przystosowana do osobistych potrzeb. W przypadku promocji lokalnej reklamujemy markę wyłącznie w danym obszarze. To od nas zależy, czy będzie to miasto, region, czy też województwo. Plusem opisywanego rozwiązania jest niższa konkurencyjność. Łatwiej jest więc osiągnąć pożądane efekty. Ponadto jest to opcja rekomendowana przedsiębiorstwom, które działają stacjonarnie. Mowa tutaj o m.in. butikach, restauracjach, hotelach, salonach kosmetycznych, warsztatach samochodowych itd. Reklama globalna ma sens w przypadku tych, którzy kierują swoją ofertę do klientów np. z całej Polski. Nie musimy ograniczać się do konkretnego obszaru kraju, a więc mamy szansę pozyskać szersze grono potencjalnych klientów. Jest to również prawdziwa gratka dla firm, które funkcjonują w sieci. Minusem reklamy globalnej jest fakt, że konkurujemy ze sporą liczbą firm o tym samym profilu działalności.

Stworzenie kreacji reklamowej
Kampania Google Ads wymaga stworzenia kreacji reklamowej. To wszelkiego rodzaju hasła, slogany, teksty, materiały wideo, zdjęcia, grafiki itd. Faktem jest, że bezpośrednio wpływają one na skuteczność podjętych działań. Pewne jest to, że słabej jakości treści osiągają gorsze rezultaty

Ustalenie budżetu
Oczywistym jest, że kampania Google Ads kosztuje. Zniechęca to wiele osób do skorzystania z opisywanej formy promocji. Należy jednak podkreślić, że wysokość budżetu to kwestia bardzo indywidualna. Najważniejsze jest aby liczyć ROI z kampanii Google Ads. Pozwala to bez obaw skalować działania.

Sposób rozliczenia kampani
i Z pewnością wiele osób zastanawia się, w jaki sposób rozliczana jest kampania Google Ads. W większości przypadków płacimy za każde kliknięcie w odnośnik przenoszący użytkownika na naszą witrynę. Plusem jest fakt, że nowoczesne systemy zabezpieczeń chronią przed nieuczciwym działaniem przedsiębiorstw konkurencyjnych. Nie musimy więc obawiać się, że firmy z tej samej branży będą starać się obniżyć skuteczność promocji oraz narazić na zbędne koszty. Cena za klikniecie to kwestia bardzo indywidualna. Pozycja reklamy, czyli ranking reklamy zależy od wyniku jakości (składa się na niego jakość strony docelowej, jakość kampanii itp.) oraz maksymalny koszt kliknięcia jaki jesteśmy w stanie zapłacić. Im wyższy wynik jakości, tym musimy zapłacić mniej za osiągnięcie konkretnej pozycji.

Generowanie raportów
Kampania Google Ads musi być monitorowana - jest to podstawą do tego, aby ocenić jej efektywność. Ważne jest to, aby stworzone analizy ukazywały konkretne liczby oraz wartości. Tylko wtedy można ocenić, czy inwestycja miała sens. Nie zawsze jest to oczywiste. Korzystając z usług profesjonalistów można mieć pewność, że będą oni systematycznie wykonywać niezbędne badania oraz analizy. Trzeba także wziąć pod uwagę, że promocja w wyszukiwarce musi być optymalizowana. Nie można zwykle zaplanować jej na kilka miesięcy do przodu - rynek dynamicznie się zmienia. Stale pojawiają się nowe przedsiębiorstwa, które są dla nas konkurencją. Ponadto inne marki również inwestują w promocję. Z tego względu uzyskane efekty nie są dane nam na stałe. Trzeba ciągle pracować nad tym, aby osiągać oczekiwane zwroty z nakładów w reklamę w wyszukiwarce.
« Powrót
ICBM logo
Poprowadzimy Twoją kampanię w oparciu o analitykę internetową. Twoja kampania będzie cyklicznie optymalizowana. Natomiast Ciebie przeszkolimy ze sposobów wykorzystania danych GA do rozwoju Twojego biznesu