Wiodący na polskim rynku sklep internetowy z meblami. W sklepie znajduje się ponad 8000 produktów różnego typu. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terenie całego kraju.
W 06.2017 wdrożone zostały kody zliczające sprzedaż e-commerce oraz dodatkowe wskaźniki efektywnościowe takie jak: odkrywany numer telefonu, wysłany formularz, szybkie zamówienie, zamówienie próbek tkanin, wizyta w koszyku. Należy również pamiętać, że model biznesowy internetowego sklepu meblowego, istotną rolę przypisuje zamówieniom telefonicznym. W związku z tym do kampanii linków sponsorowanych eksportowane są zamówienia online oraz interakcje mierzące połączenia telefoniczne. Do tych właśnie dwóch wskaźników optymalizowane są kampanie linków sponsorowanych. Dzięki temu poprzez reklamy tekstowe możliwe jest wsparcie, nie tylko kanałów sprzedaży online, ale również sprzedaży telefonicznej.
W branży wyposażenia wnętrz bardzo istotną rolę odgrywa reklamowany asortyment. W związku z tym plik XML Zakupy, został przygotowany pod kątem produktów i kategorii produktów, które cieszą się największą popularnością w innych kanałach sprzedaży online i offline. Pozwoliło to zoptymalizować wydawane środki i skupić się na promocji asortymentu, który przynosi największy zwrot z inwestycji.
Początki działań związane były z intensywną optymalizacją asortymentu, słów kluczowych na które się wyświetlamy oraz przygotowaniem kampanii na szczyty sezonowych sprzedaży. Łącznie na koncie reklamowym dokonano 2786 zmian oraz utworzono 23 kampanie różnego typu. Obecnie listy wykluczeń posiadają 5515 szczegółowych fraz i każdego dnia powiększają się. Możliwe jest dzięki temu precyzyjne wyświetlanie reklam na słowa na które poszukują potencjalni klienci. Na dzień dzisiejszy wykorzystywane są zaawansowane funkcje ustalania stawek jak CPA oraz ROAS. Obecnie pracujemy nad wykorzystaniem Data Driven. Prowadzone działania kampanii linków sponsorowanych umożliwiły zwiększenie ruchu i sprzedaży.
Prowadzone działania SEO przyniosły również wymierne efekty. W porównaniu do poprzednich lat, udało się zwiększyć liczbę nowych użytkowników o 102,62%. Udał się również znacznie zwiększyć wyświetlanie sklepu na różne frazy w naturalnych wynikach wyszukiwania. Obecnie sklep pojawia się na 200% więcej fraz.
Analizowane dane dotyczą okresu 07.2017 – 06.2018 oraz roku poprzedzającego.