Wiodący na polskim rynku sklep internetowy z asortymentem do akwariów i oczek wodnych. W sklepie znajduje się ponad 10 000 produktów różnego typu. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terenie całego kraju.
Realizację zlecenia rozpoczęliśmy od sprawdzenia poprawności wrożenia: Google Analytics, mierzenia konwersji i zliczania danych. Podstawowym wykorzystanym wskaźnikiem efektywności kampanii była sprzedaż mierzona poprzez funkcję e-commerce w GA. Wdrażone zostały dodatkowe wskaźniki KPI pozwalające w lepszym stopniu ocenić wartość użytkowników - przejście do koszyka, odkrywany numer telefonu/mail, wysłany formularz.
Przed przystąpieniem do prowadzenia działań dokonaliśmy analizy feedu produktowego. W pliku wprowadzone zostały etykiety niestandardowe pozwalające w lepszym stopniu zarządzać produktami. Oprócz kategorii produktów, produkty optymalizowane zostały pod kątem cen produktów.
Efekty prowadzonych kampanii Google Ads widoczne były już od pierwszego dnia. W pierwszych tygodniach skoncentrowaliśmy się na ustaleniu ROI z kampanii, co udało się w miarę szybko obliczyć. Dla uproszczenia mierzenia efektów kampanii reklamowych, wykorzystaliśmy wyłącznie sprzedaż online, traktując zamówienia telefoniczne i mailowe jako dodatkową wartość, jaką za sobą niosą kampanie online.
W pierwszym etapie skoncentrowaliśmy się na określeniu realnego ROI z kampanii Google Ads. W drugim etapie skalowaliśmy kampanie z zachowaniem odpowiedniego ROI.
Projekt przejęliśmy po innej agencji sem, dzięki czemu możliwe będzie porównanie efektów pracy z konkurencją. W prezentacji wykorzystane są dane za okres 11.2017 – 06.2018, w porównaniu z okresem analogicznym roku poprzedzającego.