AKWARYSTYKA +618,40% sprzedaży | +547,85% transakcji
01.11.2017 - 30.06.2018 Sklep internetowy - akwarystyka

Wiodący na polskim rynku sklep internetowy z asortymentem do akwariów i oczek wodnych. W sklepie znajduje się ponad 10 000 produktów różnego typu. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terenie całego kraju.

E-COMMERCE Sprzedaż internetowa | Sprzedaż online, Ecommerce, Skalowanie, SEO, Wyszukiwarka, Zakupy, Remarketing
WYZWANIE
Wzrost przychodu i skalowanie kampanii Google Ads
Optymalizacja kampanii Google Ads
Optymalizacja Feedu produktowego
Analityka internetowa
REALIZACJA
# 1
Analityka internetowa serwisu, sprawdzenie funkcjonowania kodów, wyznaczenie prawidłowych KPI

Realizację zlecenia rozpoczęliśmy od sprawdzenia poprawności wrożenia: Google Analytics, mierzenia konwersji i zliczania danych. Podstawowym wykorzystanym wskaźnikiem efektywności kampanii była sprzedaż mierzona poprzez funkcję e-commerce w GA. Wdrażone zostały dodatkowe wskaźniki KPI pozwalające w lepszym stopniu ocenić wartość użytkowników - przejście do koszyka, odkrywany numer telefonu/mail, wysłany formularz.

# 2
Feed produktowy oraz optymalizacja asortymentu

Przed przystąpieniem do prowadzenia działań dokonaliśmy analizy feedu produktowego. W pliku wprowadzone zostały etykiety niestandardowe pozwalające w lepszym stopniu zarządzać produktami. Oprócz kategorii produktów, produkty optymalizowane zostały pod kątem cen produktów.

# 3
Uruchomienie i optymalizacja kampanii Google Ads

Efekty prowadzonych kampanii Google Ads widoczne były już od pierwszego dnia. W pierwszych tygodniach skoncentrowaliśmy się na ustaleniu ROI z kampanii, co udało się w miarę szybko obliczyć. Dla uproszczenia mierzenia efektów kampanii reklamowych, wykorzystaliśmy wyłącznie sprzedaż online, traktując zamówienia telefoniczne i mailowe jako dodatkową wartość, jaką za sobą niosą kampanie online.

# 4
Skalowanie kampanii Google Ads

W pierwszym etapie skoncentrowaliśmy się na określeniu realnego ROI z kampanii Google Ads. W drugim etapie skalowaliśmy kampanie z zachowaniem odpowiedniego ROI.

EFEKTY
Policzalne efekty kampanii Google Ads

Projekt przejęliśmy po innej agencji sem, dzięki czemu możliwe będzie porównanie efektów pracy z konkurencją. W prezentacji wykorzystane są dane za okres 11.2017 – 06.2018, w porównaniu z okresem analogicznym roku poprzedzającego.

+618,40% wzrost przychodów
+547,85% wzrost liczby transakcji
+409,54% wzrost liczby użytkowników
+448,49% wzrost wydatków na reklamę Google Ads
+24% wzrost wartości koszyka w sklepie internetowym
-15,32% obniżenie kosztu średniego kliknięcia
ICBM logo
Poprowadzimy Twoją kampanię w oparciu o analitykę internetową. Twoja kampania będzie cyklicznie optymalizowana. Natomiast Ciebie przeszkolimy ze sposobów wykorzystania danych GA do rozwoju Twojego biznesu