BlogPorady naszych ekspertów

Jak zwiększyć ruch w sklepie online

|

Dowiedz się jak zwiększyć ruch w sklepie online

Zwiększenie ruchu i sprzedaży to jedno z najważniejszych zadań, przed którym staje właściciel sklepu online. Ponadto musi on jeszcze działać w taki sposób, aby zwiększyć świadomość i rozpoznawalność marki wśród potencjalnych klientów. Większość właścicieli e-commerce skupia się głównie na pierwszym aspekcie, budując media plany oparte o narzędzia sprzedażowe i takie, które pozwolą zwiększyć ruch. Ruch naturalny osiągnięty poprzez pozycjonowanie, płatne reklamy, social media, współpraca z blogerami i marketing szeptany, to główne działania, które generują ruch w sklepie online. Jak więc sprawić, aby generować ruch w sklepie internetowym i czerpać z tego zyski, które pozwolą osiągnąć zwrot z inwestycji oraz pozwolą osiągnąć zyski. Poniżej prezentujemy kilka podstawowych źródeł ruchu i kanałów generujących ruch i sprzedaż sklepu internetowego.

Planując jakiekolwiek działania marketingowe w sklepie internetowym, niezbędne jest zadbanie o dobór kanałów promocji, który będzie racjonalny dla zakładanego budżetu i celu biznesowego. Zdecydowanie bezkonkurencyjny pod wieloma względami jest Google Ads. Ma on ogromną ilość dostępnych formatów reklamowych oraz funkcjonalności, dzięki którym można dotrzeć do szerokiego grona klientów, którzy nie tylko odwiedzą stronę naszego sklepu internetowego, ale także coś kupią, przynosząc tym samym zyski.

Z reklamą Google Ads (AdWords) kojarzone są głównie kampanie w wyszukiwarce, które często da się zauważyć na samej górze i na samym dole stron pokazujących wyniki wyszukiwania na daną frazę kluczową. Jeszcze jakiś czas temu reklama była pokazywana także po prawej stronie, jednak zrezygnowano z tego rozwiązania. Aktualnie amerykański gigant robi wszystko, aby zwiększyć widoczność i efektywność reklam płatnych w wyszukiwarce.

System reklamowy najpotężniejszej wyszukiwarki na świecie to możliwość dotarcia do klientów w każdym zakątku globu, w momencie, kiedy poszukują oni produktu lub usługi. Płatność za reklamę w wyszukiwarce pobierana jest za kliknięcie w reklamę (a nie za jej wyświetlenie). Oczywiście ogranicza się wysokość dziennych wydatków. Przez co możliwe jest zaplanowanie miesięcznego budżetu reklamowego. Na szczególną uwagę w Google Ads (AdWords) zasługują kampanie tekstowe w wynikach wyszukiwania. Niezbędne jest do tego połączenie kilku składowych - dobrej treści reklam, odpowiedniego doboru słów kluczowych, dobór odpowiedniego budżetu reklamowego adekwatnego do branży/słów kluczowych oraz atrakcyjnej strony docelowej. Tylko dzięki takiemu połączeniu, możliwe jest prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych sklepów w wyszukiwarce, które będą miały wysoki współczynnik konwersji.

Właściciele sklepów internetowych, którzy sprzedają swoje produkty w sieci i korzystają regularnie z Google Ads, z pewnością nie raz trafili na określenie Product Listing Ads. Jest to kampania produktowa, dzięki której można przedstawić swoje produkty bezpośrednio w wyszukiwarce. PLA są reklamami, które przekierowują użytkowników prosto na stronę z konkretnym produktem, dlatego warto z nich korzystać. Poza jego zdjęciem klienci widzą także jego nazwę, cenę oraz nazwę sprzedawcy lub firmy. Reklama jest wyświetlana użytkownikom, którzy szukają produktów z danej kategorii takich jak te, które mamy w kampanii. Użytkownicy, zanim klikną w reklamę są w stanie podjąć wstępną selekcję w oparciu o zdjęcie oraz cenę. Informacje o produktach z e-commerce przesyłane są za pomocą Google Merchant Center. Dzięki temu można skutecznie podnieść współczynnik konwersji sprzedaży i zwiększyć ruch na stronie w e-sklepie.

Do zwiększenia ruchu w sklepie internetowym wykorzystuje się także dynamiczne kampanie tekstowe, tworzone na podstawie danych z Merchant Center. Wdrożenie tego typu kampanii wymaga uruchomienia Search 360 Ads, jako dodatkowego narzędzia. Tego typu kampanie tworzone są na podstawie treści witryny internetowej oraz zdefiniowanych wcześniej szablonów kreacji/kampanii/grup reklam/słów kluczowych. Dzięki czemu jesteśmy w stanie w reklamie prezentować np. aktualną cenę produktów. Ręcznie tego typu kampanie nie są możliwe do tworzenia, ponieważ mając tysiące produktów w sklepie - nie byłaby możliwa aktualizacja w reklamie każdej zmiany ceny. Jest to ciekawy rodzaj kampanii reklamowej służącej do marketingu internetowego, który dedykowany głównie jest do sklepów e-commerce mających wiele produktów w witrynie. Marketing wymaga tego, aby wykorzystywać różne kanały, a zoptymalizowanie i połączenie kilku rodzajów reklam Google Ads (AdWords) sprawi, że wypromowanie marki będzie efektywniejsze, co przełoży się na zwiększoną sprzedaż i większą ilość źródeł ruchu kierującego na sklep internetowy. Niestety sklepy internetowe rzadko korzystają z tego narzędzia reklamowego.

Jednym z ciekawszych i efektywniejszych narzędzi, które z pewnością może podnieść sprzedaż w sklepie internetowym, a także ruch w nim, jest remarketing. Pozwala on na wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej już były na naszej stronie internetowej, podały swój email/numer telefonu lub korzystały z aplikacji mobilnej naszej firmy.

Należy również pamiętać, że remarketing to nie jest oddzielny rodzaj kampanii, a tylko funkcja kierowania na odbiorców, którzy byli w naszym serwisie. Dlatego, możemy utworzyć kampanie remarketingową w wyszukiwarce, remarketing video youtube, czy właśnie remarketing w sieci reklmowej GDN.

Remarketing posiada bardzo wiele zalet ze względu na swoje szerokie zastosowanie. Głównym jego atutem jest to, że umożliwia zwiększenie zwrotu z inwestycji. To oczywiście daje możliwość jeszcze większej interakcji z użytkownikami i nawiązanie z nimi więzi, która w późniejszym czasie będzie objawiać się jako ruch organiczny. Osoby, które weszły na sklep internetowy, dostały to, czego szukały, będą częściej do niego wracać, a niekiedy pomogą go nawet rozreklamować za pomocą mediów społecznościowych.

Najbardziej popularny remarketing - remarketing w sieci reklamowej GDN


Dzięki kampanii remarketingowej w sieci reklamowej GDN ilość użytkowników w sklepie internetowym się zwiększą i zwiększą się także jego przychody. Istotną zaletą w marketingu promocji śledzącej w sieci reklamowej GDN jest to, że korzystają z niej miliony witryn, co daje nieograniczone możliwości dotarcia do klientów w różnym momencie poszukiwania przez nich informacji. Ponadto remarketing Google wykorzystuje reklamy elastyczne, które można w łatwy sposób stworzyć. Osoby chcące bardziej wyróżnić się z tłumu mogą same stworzyć grafiki i dodać je do kampanii i tak też często się dzieje, ponieważ oferty zyskują w ten sposób na atrakcyjności w oczach klientów. Planując działania marketingowe dla sklepów internetowych i innych działalności z innej branży, należy pamiętać, że nie każda strona może korzystać z remarketingu. W tym przypadku należy szukać innych źródeł i kanałów promocji swoich produktów, stron i sklepu internetowego. Można do tego wykorzystać email marketing lub bezpośrednie kanały promocji w social mediach.

W Google Ads istnieje również reklama w sieci, do której należą wszystkie najpopularniejsze serwisy blogowe oraz serwisy informacyjne. Za pomocą jednej konfiguracji można wyświetlić swoją stronę w setkach miejsc i dotrzeć do tysięcy użytkowników. Wykorzystanie wyszukiwarki Google i systemu reklamowego jest obecnie jednym z najlepszych sposobów na to, aby od początku istnienia zadbać o ruch na stronie. Ta forma promocji może być skuteczna, ale ważne jest, aby mądrze gospodarować budżetem.

SEO - naturalne wyniki wyszukiwania, jako sposób pozyskania ruchu

SEO to przede wszystkim działania długoterminowe, których celem jest zwiększenie widoczności sklepów internetowych i nie tylko w wynikach wyszukiwania. Warto ten proces odpowiednio przygotować, ponieważ jest to połowa sukcesu. Przygotowanie strategii SEO dla sklepu e commerce wymaga specjalistycznej wiedzy. Może się zdarzyć, że błędne określenie słów kluczowych, na które będziemy chcieli pozycjonować nasz serwis sprawi, że będziemy widzieli wysoko naszą stronę w wynikach wyszukiwania, ale na frazy, które są rzadko wpisywane przez użytkowników.

Celem strategii SEO jest dobór odpowiednich słów kluczowych, które są wyszukiwane przez użytkowników i są zgodne z intencją użytkownika. Dobór odpowiednich podstron, które mają pojawiać się na poszczególne słowa kluczowe. Wszystko to ma zapewnić, aby użytkownik trafił w odpowiednim momencie, na odpowiednie treści, najlepiej z organicznych wyników wyszukiwania. Strategia SEO jest więc kompleksowym planem długofalowego zwiększania widoczności strony dla konkretnych wyników wyszukiwania w Google. Jej celem jest przygotowanie witryny sklepu internetowego w taki sposób, aby mogła się ona pojawiać w wynikach na jak najwięcej fraz kluczowych, które używane są przez potencjalnych klientów. Rezultaty mogą więc kierować do sprzedaży konkretnego produktu lub kategorii, które ma sklep. Źródła ruchu w sklepie internetowym będą kierowane z wyszukiwarki i, mimo że na początku rezultaty nie są porównywalne z tymi z płatnych kampanii reklamowych, to w dłuższej perspektywie czasu z pewnością okaże się, że ten kanał pozyskania użytkowników jest równie wartościowy, co promocje płatne. Do sklepu będą trafiać konkretni klienci, którzy będą bardziej skłonni do zakupu konkretnych usług i towarów z danych kategorii. Warto więc zadbać także o SEO i jego odpowiednią strategię, jeśli chce się zmaksymalizować zyski z prosperowania biznesu. W tym przypadku trzeba mieć jednak odpowiednią wiedzę, w przeciwnym razie do sklepu nie będzie nikt trafiać, a źródła pozyskiwania potencjalnych klientów okażą się nieefektywne. Dlatego tak ważne jest aby zaplanować odpowiednie źródła ruchu w sklepie internetowym.

Mierzalność efektów - przewaga kampanii w Internecie, nad innymi formami

Przewaga reklam internetowych nad tradycyjnymi zaczyna się uwidaczniać coraz bardziej i to w wielu aspektach. Ludzie zdecydowanie częściej korzystają z internetu, wyszukiwarki, czy też mediów społecznościowych. To właśnie tam reklama może do nich najszybciej dotrzeć. Poza tym reklamodawcy mogą pozyskiwać nowych klientów znacznie niższym kosztem. Oczywiście źródła ruchu kierujące do naszego sklepu mogą być różne i właśnie takie podejście jest optymalne, ale uwzględniając sam czynnik ekonomiczny i stopień konwersji to zdecydowanie lepiej dla małych i średnich przedsiębiorców będzie reklamować się w Google, aniżeli w telewizji. Reklama w social media czy też w innych kanałach pozwala spersonalizować oferty i trafić do konkretnych odbiorców, dzięki czemu szanse zakupu danej usługi przez nich są zdecydowanie większe.

« Powrót
Zamów Audyt! Poprowadzimy Twoją kampanię w oparciu o analitykę internetową. Twoja kampania będzie cyklicznie optymalizowana. Natomiast Ciebie przeszkolimy ze sposobów wykorzystania danych GA do rozwoju Twojego biznesu
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanego powyżej adresu e-mail oraz numeru telefonu przez ICBM Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku e celu kontaktu bezpośredniego.