BlogPorady naszych ekspertów

Kampania reklamowa dla cateringu dietetycznego

|

Catering dietetyczny to oferta dla osób świadomych, które dbają o własne zdrowie, czy uprawiają sport. Dotarcie do nich wymaga podjęcia odpowiednich działań marketingowych, które powinny być realizowane według przyjętej wcześniej strategii. Jak ją stworzyć? Z jakich narzędzi reklamowych warto korzystać? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Czym jest marketing dla cateringu dietetycznego?

Marketing dla cateringu dietetycznego jest nie tylko sposobem na dotarcie do nowych klientów, a co za tym idzie zwiększenie przychodów, ale również działaniami, które pozwalają budować świadomość marki. W związku z tym bardzo ważne jest to, by podejmowane działania marketingowe były spójne oraz wynikały z przyjętej wcześniej strategii. To właśnie ona powinna określać cele i założenia, które będą realizowane w konkretnych kampaniach reklamowych. Bardzo ważne jest także zdefiniowanie grupy docelowej, do której mają być kierowane działania marketingowe, ponieważ pozwala to dopasować formę komunikacji, czy treść przekazu.

Marketing dla cateringu dietetycznego powinien obejmować zarówno tradycyjne działania reklamowe (np. ulotki), jak i kampanie reklamowe online, które mogą być realizowane w mediach społecznościowych, czy wyszukiwarce. Co więcej, należy mieć świadomość, że działania marketingowe wymagają regularności, a ich skuteczność uzależniona jest nie tylko od prawidłowego doboru narzędzi reklamowych, ale również monitorowania efektów kampanii reklamowych. Pozwala to bowiem wyciągnąć wnioski, które przydadzą się zarówno w bieżącej, jak i kolejnych kampaniach reklamowych.

Narzędzia reklamowe wykorzystywane w kampaniach marketingowych cateringu dietetycznego

Opracowując kampanię marketingową dla cateringu dietetycznego warto korzystać z narzędzi, które sprawią, że reklama będzie skuteczniejsza. Przykładowo korzystając z Google Ads warto korzystać z Google Trends, czyli narzedzia, które pozwoli sprawdzić to, jakie trendy panują obecnie w Internecie, a co za tym idzie dopasować przekaz do oczekiwań Internautów. Innym przykładem może być Google Analytics, czyli narzędzie pozwalające szczegółowo analizować ruch na stronie. 

Kanałem pozyskania potencjalnych klientów, który jest często bagatelizowany przy promocji cateringów dietetycznych jest SEO, czyli wszelkie działania mające poprawić pozycję serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania. Jest to oczywiście błąd, ponieważ prawidłowo wykonywane działania SEO pozwalają poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie zwiększyć ruch organiczny. W efekcie można korzystać z innych narzędzi reklamy, czego przykładem może być e-mail marketing. Większa ilość odwiedzających sprawia pozwala w szybszy sposób budować bazę mailową, a następnie kierować newsletter bezpośrednio do osób, które się na niego zapisały.

Jak reklamować catering dietetyczny?

Tworząc strategię marketingową dla cateringu dietetycznego należy pamiętać o tym, że oferta tego typu powinna być reklamowana na wiele sposobów, co pozwoli dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Oczywiście przekaz reklamowy powinien być spójny, niezależnie od tego jakie formy reklamy będą wykorzystywane. Jak zatem reklamować catering dietetyczny? Otóż, warto w tym celu wykorzystać Google Ads, SEO, Facebook Ads, czy marketing automation.

Google Ads (wcześniej Google Adwords) to największa platforma reklamowa na świecie, która umożliwia reklamowanie produktów lub usług w wyszukiwarce. W efekcie można dotrzeć z ofertą do użytkowników, którzy w danym momencie szukają konkretnego (lub powiązanego) rozwiązania w Internecie. W przypadku cateringu dietetycznego reklamy mogą być wyświetlane użytkownikom, którzy szukają w wyszukiwarkach tego typu ofert lub poszukują informacji w zakresie zdrowego odżywiania, diety dla sportowców itp. Google Ads pozwala stosować także remarketing, czyli kierować przekaz reklamowy do osób, które weszły na stronę lecz ostatecznie nie dokonały zakupu. W tym celu wykorzystać można kampanie GDN, czyli reklamy ukazywane użytkownikom w formie graficznej podczas korzystania z Internetu, czy kampanie video, które są wyświetlane w serwisie YouTube. Tworząc kampanie reklamowe w Google Ads dla cateringu dietetycznego bardzo ważny jest dobór odpowiednich słów kluczowych, czyli fraz pod jakimi użytkownicy szukają informacji na dany temat. W związku z tym bardzo ważna jest analityka, którą można przeprowadzić korzystając ze wspomnianych wcześniej narzędzi takich, jak Google Trends, czy Planera słów kluczowych. Google Ads udostępnia również rozbudowane statystki dotyczące konwersji, co pozwala optymalizować kampanię poprawiając tym samym jej skuteczność.

SEO - czym jest i dlaczego warto pozycjonować serwis cateringu dietetycznego?

Jedną z form reklamowania cateringu dietetycznego jest SEO, czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki. Należy bowiem mieć świadomość, że SEO obejmuje nie tylko optymalizację kodu strony, co przekłada się na poprawę jej funkcjonowania, ale również rozbudowę treści według określonych słów kluczowych. Działania te można określić jako pozycjonowanie, ponieważ pozwalają one poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jest to jeden z powodów, by podejść do pozycjonowania serwisu cateringu dietetycznego na poważnie, ponieważ wyższa pozycja w wyszukiwarce przekłada się bezpośrednio na wzrost liczby użytkowników, którzy odwiedzają stronę. Wynika to z faktu, że wiele osób przechodzi wyłącznie na te witryny, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, czyli w tzw. TOP 10 Google.

Pozostając przy SEO jako formie reklamy cateringu dietetycznego warto wspomnieć również o content marketingu, czyli marketingu treści. Jest to obecnie jedna z najskuteczniejszych form reklamy, ponieważ tworząc treści, które będą użyteczne dla użytkowników można nie tylko zdobyć ich uznanie, ale również zostać docenionym przez algorytm wyszukiwarki. Umożliwia to zarówno budowanie pozycji eksperta, jak i poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania. W przypadku cateringu dietetycznego dobrym pomysłem może być prowadzenie bloga o tematyce zdrowego odżywiania.

Facebook Ads - narzędzia i sposoby promocji

Jedną z najskuteczniejszych form reklamy cateringu dietetycznego są z pewnością media społecznościowe, co wynika z faktu, że w dzisiejszych czasach korzysta z nich praktycznie każdy. Korzystając z Facebook Ads można zatem skutecznie dotrzeć z przekazem do potencjalnych klientów, co pozwala nie tylko szybko zwiększyć sprzedaż, ale również budować świadomość marki. Facebook Ads jest bowiem systemem reklamowym pozwalającym tworzyć płatne kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz Audience Network. Co więcej, dzięki wspomnianemu wcześniej narzędziu Facebook Pixel można kierować przekaz reklamowy do konkretnej grupy docelowej, która odwiedziła nasz serwis - co sprawi, że skuteczność reklamy będzie naprawdę wysoka.

W jaki sposób można reklamować catering dietetyczny na w mediach społecznościowych? Przede wszystkim w formie płatnych postów reklamowych, które mogą być kierowane do odpowiednio zdefiniowanych odbiorców. Inną możliwością jest stworzenie katalogu produktów, czyli listy towarów, która będzie reklamowana w przypadku kliknięcia przez użytkownika reklamy jednego z nich. Pozwala to nie tylko zachęcić do zakupu, ale może być także wykorzystywane jako remarketing, czyli przekaz kierowany do osób, które ostatecznie nie dokonały zakupu.

Marketing automation - skuteczny przekaz do zainteresowanych

Skuteczną formą reklamy cateringu dietetycznego może być wysyłka newslettera, czyli bezpośrednich wiadomości mailowych do osób, które wyraziły zgodę na jego otrzymywanie. Szczególnie istotna jest w tym przypadku ta ostatnia kwestia, ponieważ wyrażenie zgody oznacza, że odbiorca przekazu jest zainteresowany ofertą, bądź konkretną tematyką. Oczywiście nie oznacza to, że automatycznie dokona od zakupu, jednak można w ten sposób budować długotrwałe relacje. Warto jednak pamiętać o tym, by nie bombardować klienta wyłącznie reklamami, czy informacjami o nowościach w ofercie, ale przekazywać mu również wartościowe informacje, np. dotyczące zdrowotnych właściwości konkretnych posiłków. W efekcie można liczyć na wzbudzenie zainteresowania, które z czasem może sprawić, że dana osoba skorzysta z oferty. Optymalnym rozwiązaniem jest wykorzystanie narzędzia klasy marketing automation, które pozwala w pełni dostosowywac nasz e-mail marketing do zachowania użytkownika oraz w pełni wykorzystać korzyści płynące z personalizacji maili.

Jak mierzyć efekty kampanii reklamowej online?

Jak już wspomniano bardzo ważnym elementem działań marketingowej dla cateringu dietetycznego jest mierzenie efektów prowadzonych kampanii, co pozwala nie tylko je optymalizować, ale również znaleźć działania, które przynoszą najlepsze rezultaty. Jak zatem mierzyć efekty kampanii reklamowych online? Wiele osób wykorzystuje w tym celu współczynnik ROI, czyli który odzwierciedla stopę zwrotu z tytułu strat inwestycyjnych (poniesionych wydatków reklamowych). Warto jednak zwrócić uwagę, że ROI to wskaźnik, który skupia się na efektywności. W związku z tym powinien być badany w długim okresie czasu (min. 30 dni), ponieważ w innym przypadku pojedyncze transakcje mogą zakłamywać prawdziwy wynik (np. zamówienie dania na próbę bez decyzji o stałym korzystaniu z cateringu). Dlatego też do mierzenia efektywności kampanii reklamowej online warto wykorzystać odpowiednio dobrane KPI (kluczowe wskaźniki efektywności), których przykładem może być chociażby ilość osób trafiających na stronę (wraz ze źródłami ruchu), ilość osób klikających w link kierujący do oferty, czy współczynnik konwersji, czyli stosunek osób, które dokonały zamówienia do wszystkich, którzy odwiedzili stronę.

Podsumowując należy stwierdzić, że kampania reklamowa dla cateringu dietetycznego powinna być realizowana wielotorowo, co pozwoli nie tylko dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, ale także w wiarygodny sposób przedstawić markę. Oczywiście wszystkie działania muszą być monitorowane, ponieważ można dzięki temu je optymalizować, a co za tym idzie podnosić skuteczność reklamy.

« Powrót
Zamów Audyt! Poprowadzimy Twoją kampanię w oparciu o analitykę internetową. Twoja kampania będzie cyklicznie optymalizowana. Natomiast Ciebie przeszkolimy ze sposobów wykorzystania danych GA do rozwoju Twojego biznesu
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanego powyżej adresu e-mail oraz numeru telefonu przez ICBM Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku e celu kontaktu bezpośredniego.