BlogPorady naszych ekspertów

Reklama sklepu meblowego

|

Handel elektroniczny jest obszarem, który rozwija się niezwykle dynamicznie. W każdym roku wzrost handlu internetowego notuje ogromne wzrosty, które wynoszą powyżej 10%. Obecnie sprzedaż online stanowi 50% całej sprzedaży w Polsce. Szacuje się, że w przeciągu najbliższych kilku lat sprzedaż online stanowić będzie 75% ogółu sprzedaży w Polsce. To oczywiście przykuwa uwagę przedsiębiorców, którzy w przestrzeni internetowej chcą dalej rozwijać swoje sklepy i firmy usługowe. Niestety coraz większa konkurencja powoduje, że pojawiają się trudności w promocji własnego biznesu. Tym samym sytuacja ta wymusza na nowych sklepach większą inwestycję w kampanie reklamowe albo bardziej kreatywne podejście do promocji sklepu internetowego. W związku z tym wielu producentów mebli zaczyna otwierać się na bezpośrednią sprzedaż online. Poniżej prezentujemy podstawowe narzędzia reklamowe, jakie warto zastosować przy promocji sklepu meblowego w Internecie.

 

Działania SEO oparte o słowa kluczowe związane z prowadzoną działalnością


Działania SEO to praca, którą można wykonać samemu, jednak bez odpowiedniej wiedzy i cykliczności w działaniach można nie osiągnąć zbyt dobrych rezultatów. Pozycjonowanie to specyficzny sposób działań, ponieważ z jednej strony wymaga cierpliwości i inwestycji, ale z drugiej może przynieść naprawdę spektakularny efekt. Usługa pozycjonowania w Internecie ma na celu zagwarantować stały wzrost widoczności e-sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania Google, czyli darmowych wynikach widocznymi pod płatnymi reklamami. Przez wzrost widoczności rozumie się tutaj liczbę fraz kluczowych, które spowodują, że Twój sklep będzie widoczny na pozycjach 1-3 lub 1-10 w rankingu Google. Ten wzrost ma przede wszystkim prowadzić do zwiększonego ruchu organicznego w sklepie oraz sprzedaży z tego ruchu. Za cel działań SEO uznaje się także osiąganie jak najwyższych pozycji na konkretne i wybrane słowa kluczowe.

Największym wyzwaniem w przypadku pozycjonowania sklepu internetowego w Google może być brak przewidywalności efektów, jednak dobrze zaplanowanie działania sprawią, że sklep z pewnością uzyska satysfakcjonujące wyniki sprzedaży, a jego widoczność wzrośnie i przyciągnie więcej ruchu organicznego. Musisz mieć także świadomość, że jest to usługa inna niż kampania reklamowa sklepu e-commerce w Google Ads, gdzie wyniki pojawiają się praktycznie natychmiast. W tym przypadku konieczna jest systematyczna i skrupulatna praca. W uproszczeniu można założyć, że pozycjonowanie SEO składa się z trzech działów:

Optymalizacja kodu sklepu meblowego online

narzędzia SEO, przekazują dziesiątki wytycznych deweloperom pokazując, jak powinna wyglądać strona sklepu internetowego, by notowała ona, jak najlepsze wyniki i była jak najbardziej widoczna. Są to bardzo szczegółowe wytyczne, które uwzględniają budowę strutury kodu HTML, sekcji meta, nagłówków, szybkości działania serwisu i podstron z produktami

Treści na stronach internetowego sklepu meblowego

Google to wyszukiwarka tekstowa, a więc ogromny nacisk kładzie na to, aby na stronie e-sklepu było jak najwięcej wartościowych tekstów. Oczywiście łatwiej będzie zadbać o to stronom żyjącym z artykułów i tworzonego contentu. W przypadku sklepów internetowych rozwiązaniem jest prowadzenie bloga lub rozbudowa tekstów na podstronach kategorii produktów. Warto o tym pomyśleć, ponieważ content może dodatkowo być reklamą dla klienta, który zauważy, że ma do czynienia z ekspertami w swojej branży. Ponadto sklepy często decydują się na współpracę na za sadzie dropshippingu, co w tym przypadku powoduje import opisów produktów wprost od hurtowni. Nie trudno wtedy znaleźć w sieci przynajmniej kilka identycznych opisów. Aby osiągać lepsze efekty, należy dbać o unikalność opisów i o ich odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi.

Linkbuilding

budowanie profilu linkowego to działania, które mają ogromny wpływ na stronę. Linkbuilding na wysokim poziomie to umieszczanie artykułów z linkami do Twojego sklepu na mocnych i tematycznych witrynach www. W związku z tym, jednym z obowiązków podczas prac pozycjonerskich jest wyszukiwanie serwisów oraz publikacja na nich treści.

Jak nie trudno się domyślić, pozycjonowanie nie jest łatwym procesem. Wszystkie działania związane z SEO wymagają opracowania strategii, która spowoduje napływ klientów oraz podniesie sprzedaż, a tym samym zyski. W przeciwieństwie do kampanii w Google Ads sklep internetowy musi uzbroić się w cierpliwość. Pozytywy? Efekty naszej pracy są dłużej widoczne w wynikach wyszukiwania, co sprawia, że klient ma szybszą i dłuższą możliwość docierania do e-sklepu i decydowania się na zakup produktu. Wprawdzie wyników nie można spodziewać się od razu, jak w przypadku Google Ads (dawniej Google Adwords), ale podstrona wypozycjonowana na konkretną stronę utrzymuje się dłużej - dostarczając ruch do naszego sklepu meblowego.

Kampanie Google Ads 


Reklama tekstowa w Google Ads to jedna z najstarszych, ale mimo to nadal bardzo skutecznych form reklamy, z której bardzo często korzystają właściciele sklepów internetowych. Ideą jej formy jest możliwość liczenia konkretnego zwrotu z inwestycji (ROI), przypisane do konkretnych kampanii, czy produktów. Pozwala to w łatwy sposób budować model biznesowy oparty o dochód i łatwo skalować biznes online. 

Przykładowa struktura kampanii Google Ads dla meblowego sklepu internetowego:

Kampania PLA lub Performance Max

Kampanie PLA (Performance Max) umożliwiają prezentację produktów bezpośrednio w wyszukiwarce. Użytkownik widzi przed kliknięciem w reklamę - cenę, nazwę produktu, zdjęcie produktu. Zatem użytkownik, może dokonać wstępnej selekcji produktów, które go interesują i mu się podobają (pasują do tego wnętrza) przed kliknięciem w reklamę. Dodatkowo po kliknięciu w reklamę, użytkownik przenoszony jest na stronę produktu.

Kampania tekstowa

Kampania tekstowa, umożliwia wybranie konkretnych słów kluczowych, przy których chcemy wyświetlić reklamę. Możemy ustawić słowa kluczowe zarówno na kategorie produktów np. szafy przesuwne, łóżka, materace do sypialni, jaki i na nazwy konkretnych produktów. Reklama tekstowa składa się z 2/3 nagłówków, rozszerzeń reklam oraz 2 opisów reklamy. Po naciśnięciu przeniesiony użytkownik zostanie do wskazanego przez nas URL

Kampania banerowa

Kampania banerowa umożliwia dotarcie do użytkowników za pomocą cech behawioralnych i demograficznych na popularnych serwisach internetowych. Kampania banerowa, może mieć charakter remarketingowy lub zasięgowy. W przypadku kampanii remarketingowej docieramy do użytkowników, którzy byli u nas na stronie. W przypadku kampanii zasięgowej, docieramy do użytkownika po cechach behawioralnych i demograficznych.

Kampania Youtube

Kampanie video YouTube umożliwiają dotarcie do użytkowników w czasie, gdy przeglądają oni treści video w serwisie internetowym YouTube. Reklama video może być pomijalna lub niepomijalna. Możemy również targetować kampanie video po cechach behawioralnych lub kampania reklamowa może wyświetlać się w formie remarketingu.

Kampania Discovery

Kampanie discovery wyświetlane są m.in. w feedzie newsowym, przez co docieramy do użytkownika w trakcie przeglądania przez niego interesujących go wiadomości.


Kampanie reklamowe z Search Ads 360


Search Ads 360 jest platformą, która pozwala dużym reklamodawcom efektywnie zarządzać kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach. Od kiedy pojawiło się Google Marketing Platform, korzystanie z tej platformy zaczęło cieszyć się jeszcze większą popularnością. Search Ads 360 wchodzi w skład całego ekosystemu GMP, w wyniku czego pojawia się możliwość jednakowego śledzenia konwersji z kampanii display i kampanii search. Platforma ta umożliwia między innymi import danych do jednego panelu i pracę na danych ze sprzedaży w jednym miejscu. SA360 pozwala również tworzyć zaawansowane raporty biznesowe w czasie rzeczywistym. Dodatkowo posiada wiele dodatkowych funkcji, np. tworzenia kampanii tekstowych na podstawie pliku produktowego z Merchant Center., gdzie automatycznie importowane są ceny produktu do reklam tekstowych. 

Google Marketing Platform, czyli kampanie programatyczne

Display&Video360

Display&Video360 jest narzędziem, które umożliwia zakup powierzchni reklamowych bezpośrednio od wydawców. Materiały mogą być zarówno w formie display, jak i video. Zakup możemy dokonywać w modelu gwarantowanym lub nie-gwarantowanym. Dzięki wykorzystaniu masowych systemów zakupu powierzchni, możliwe jest osiągnięcie atrakcyjniejszych cen zakupu powierzchni, niż w przypadku kampanii Google Ads.

Floodlight

System floodlight, umożliwia zbieranie cookiesów użytkowników i  wykorzystywanie ich do ponownego wyświetlania reklamy. System floodlight umożliwia szybkie działanie remarketingowe. Możliwe jest wyświetlanie reklamy użytkownikom z personalizowanym komunikatem np. do 3 godzin do opuszczenia koszyka. System floodlight umożliwia również mierzenie konwersji w Google Marketing Platform.

Kampanie Facebook Ads

Kampanie Facebook Ads umożliwiają wyświetlanie reklam w najpopularniejszym portalu społecznościowym na świecie. Reklama może być wyświetlana w formie banerowej lub na podstawie katalogu produktu. W przypadku sklepów internetowych, w szczególności sprawdza się reklama produktów. Użytkownik widzi produkt, który oglądał w sklepie internetowym

Kampania reklamowa Pinterest

Portal ten jest niedoceniony w Polsce, ale warto mieć go na uwadze. Współczynnik konwersji wśród użytkowników Pinterestu jest o ok. 30% wyższy niż w przypadku innych portali. Dodatkowo 70% użytkowników to kobiety. Użytkownicy zazwyczaj sięgają do tego portalu, w celu uzyskania inspiracji, co może być niezwykle przydatne z punktu widzenia sprzedaży mebli.


Mierzenie efektów konwersji z kampanii reklamowej sklepu internetowego w Google Analytics

Google Analytics to niezbędne narzędzie do tworzenia celów i konwersji z reklamowej kampanii nie tylko sklepu e-commerce, ale także stron informacyjnych i blogów. Za pośrednictwem GA możemy zmierzyć, czy wprowadzone elementy optymalizacji dają konkretne efekty. Celem może być sprzedaż, wizyta nowych użytkowników, czy czas spędzany na stronie. Wiele zależy od tego, na co nastawiona jest kampania reklamowa. Mierzenie konwersji powinno uwzględniać analizę potrzeb odbiorców oraz wdrażanie i poprawianie tego, co źle funkcjonuje. Z pomocą GA można określić:
- ile osób trafiło na stronę,
- ile czasu spędzili w sklepie internetowym,
- jakie i ile stron użytkownik wyświetlił w określonym czasie,
- jakie czynności wykonał na stronie.

Dodatkowo dzięki Google Analytics możemy zmierzyć sprzedaż sklepu, liczbę nowych klientów, ilość zapytań e-mail, liczbę telefonów.

 

 

 

 

« Powrót
Zamów Audyt! Poprowadzimy Twoją kampanię w oparciu o analitykę internetową. Twoja kampania będzie cyklicznie optymalizowana. Natomiast Ciebie przeszkolimy ze sposobów wykorzystania danych GA do rozwoju Twojego biznesu
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanego powyżej adresu e-mail oraz numeru telefonu przez ICBM Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku e celu kontaktu bezpośredniego.