BlogPorady naszych ekspertów

Kampania reklamowa dla sklepu meblowego

Handel elektroniczny jest obszarem, który rozwija się niezwykle dynamicznie. W każdym roku wzrost handlu internetowego notuje ogromne wzrosty, które wynoszą powyżej 10%. To oczywiście przykuwa uwagę przedsiębiorców, którzy w przestrzeni internetowej chcą dalej rozwijać swoje sklepy i firmy usługowe. Niestety coraz większa konkurencja powoduje, że pojawiają się trudności w promocji własnego biznesu. Tym samym sytuacja ta wymusza na nowych sklepach większą inwestycję w kampanie reklamowe albo bardziej kreatywne podejście do promocji sklepu internetowego.

Działania SEO oparte o słowa kluczowe związane z prowadzoną działalnością


Działania SEO to praca, którą można wykonać samemu, jednak bez odpowiedniej wiedzy wyrządzisz więcej szkód dla Twojego sklepu niż pożytku. Pozycjonowanie to specyficzny sposób działań, ponieważ z jednej strony wymaga cierpliwości i inwestycji, ale z drugiej może przynieść naprawdę spektakularny efekt. Usługa pozycjonowania w Internecie ma na celu zagwarantować stały wzrost widoczności e-sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania Google, czyli darmowych wynikach widocznymi pod płatnymi reklamami. Przez wzrost widoczności rozumie się tutaj liczbę fraz kluczowych, które spowodują, że Twój sklep będzie widoczny na pozycjach 1-3 lub 1-10 w rankingu Google. Ten wzrost ma przede wszystkim prowadzić do zwiększonego ruchu organicznego w sklepie oraz sprzedaży z tego ruchu. Za cel działań SEO uznaje się także osiąganie jak najwyższych pozycji na konkretne i wybrane słowa kluczowe.

Problemem w przypadku pozycjonowania w Google może być brak przewidywalności efektów, jednak dobrze zaplanowanie działania sprawią, że sklep z pewnością uzyska satysfakcjonujące wyniki sprzedaży, a jego widoczność wzrośnie i przyciągnie więcej ruchu organicznego. Musisz mieć także świadomość, że jest to usługa inna niż kampania reklamowa sklepu e-commerce w Google Ads, gdzie wyniki pojawiają się praktycznie natychmiast. W tym przypadku konieczna jest systematyczna i skrupulatna praca. W uproszczeniu można założyć, że pozycjonowanie SEO składa się z trzech działów:
- optymalizacja - narzędzia SEO, przekazują dziesiątki wytycznych deweloperom pokazując, jak powinna wyglądać strona sklepu internetowego, by notowała ona, jak najlepsze wyniki i była jak najbardziej widoczna. Są to bardzo szczegółowe wytyczne, które uwzględniają budowę sekcji meta, nagłówków, certyfikaty SSL, a także czas ładowania strony i pliku produktowego.
- treści - Google to wyszukiwarka tekstowa, a więc ogromny nacisk kładzie na to, aby na stronie e-sklepu było jak najwięcej wartościowych tekstów. Oczywiście łatwiej będzie zadbać o to stronom żyjącym z artykułów i tworzonego contentu. W przypadku sklepów internetowych rozwiązaniem jest prowadzenie bloga. Warto o tym pomyśleć, ponieważ content może dodatkowo być reklamą dla klienta, który zauważy, że ma do czynienia z ekspertami w swojej branży. Ponadto sklepy często decydują się na współpracę na za sadzie dropshippingu, co w tym przypadku powoduje import opisów produktów wprost od hurtowni. Nie trudno wtedy znaleźć w sieci przynajmniej kilka identycznych opisów. W zakresie działań, jakie prowadziliśmy w przypadku sklepu meblowego, postanowiliśmy samodzielnie wzbogacić treści o słowa kluczowe i unikalne teksty. To przyniosło oczekiwane efekty.
- linkbuilding - budowanie profilu linkowego to działania, które mają ogromny wpływ na stronę. Linkbuilding na wysokim poziomie to umieszczanie artykułów z linkami do Twojego sklepu na mocnych i tematycznych witrynach www.

Jak nie trudno się domyślić, pozycjonowanie nie jest łatwym procesem. Wszystkie działania związane z SEO wymagają opracowania strategii, która spowoduje napływ klientów oraz podniesie sprzedaż, a tym samym zyski. W przeciwieństwie do kampanii w Google Ads sklep internetowy musi uzbroić się w cierpliwość. Pozytywy? Strona jest dłużej widoczna w wynikach wyszukiwania, co sprawia, że klient ma szybszą i dłuższą możliwość docierania do e-sklepu i decydowania się na zakup produktu lub usługi. Wyników nie można spodziewać się od razu, jak w przypadku Google Adwords, które poniżej opisujemy, ale w przypadku kampanii reklamowej strona jest widoczna tylko na czas trwania reklamy.

Jak reklamować swój sklep meblowy? Kampania Google Ads


Reklama tekstowa w Google Adwords to jedna z najstarszych, ale mimo to nadal bardzo skutecznych form reklamy, z której bardzo często korzystają właściciele sklepów internetowych. Ideą jej formy jest wybieranie najciekawszych i najważniejszych dla danego projektu fraz wpisywanych przez potencjalnych klientów i przygotowanie pod nie kampanii Adwords. Mimo że w ostatnich latach udział reklamy tekstowej zmalał na rzecz reklamy produktowej, to można ją zauważyć w większości strategii reklamowych. Powód jest oczywisty - jest to najszybszy możliwy sposób promocji swojej marki na dane nazwy kategorii i produktów. W reklamie produktowej Google samodzielnie podejmuje decyzje o tym, jaki produkt ma zostać wyświetlony na dane zapytanie, które wpisują klienci.

Czy warto uwzględniać na start, podczas planowania strategii, reklamę PLA? Warto! PLA, czyli reklama ze nazwami, cenami i zdjęciami produktów jest dedykowana wszystkim tym, którzy chcą przyciągnąć swoich klientów bezpośrednio na stronę produktu. Wystarczy, że na przykład odbiorca kliknie reklamę łóżka i momentalnie zostanie przeniesiony do strony, gdzie znajduje się produkt. To najszybsza droga dla użytkowników, którzy chcą zrobić zakup danego mebla, w krótkim czasie. Poza zdjęciem oczom klienta ukazuje się również nazwa produktu, cena, a także nazwa firmy lub sprzedawcy. Dzięki temu można dodatkowo budować świadomość marki w sieci o większym zasięgu. Jeśli zależy Ci na tym, aby firma była znana nie tylko w regionie jej działalności, ale także w innych lokalizacjach, warto postawić na tę reklamę AdWords. Promocja będzie docierała do klientów, którzy szukają podobnych produktów, do tych, które sam oferujesz.

Remarketing to kolejna możliwość obok standardowych kampanii, gdzie możesz swój sklep skutecznie wypromować. Przynosi on jednak ponadprzeciętne rezultaty dla sklepu internetowego, dopiero w momencie, gdy możesz kierować swoją kampanię reklamową do szerokiej grupy odbiorców. Dlatego też często jest on wykorzystywany w przypadku portalu społecznościowego Facebook, gdzie jednak te zasięgi firmy są większe, co w późniejszym czasie przekłada się na wyższy wskaźnik konwersji. Śledząc mniejszą bazę użytkowników, nie odczujemy wysokich wyników działania kampanii. Jeśli jednak zdecydujesz się poprowadzić kampanię remarketingową, to musisz wiedzieć, że:
remarketing to tylko nazwa sposobu prowadzenia kampanii (reklama wyświetla się ponownie użytkownikom, którzy odwiedzili Wasz sklep meblowy), a więc kampanię remarketingową tworzyć możemy na YouTube, w Google, czy social media, takich jak Facebook, remarketing warto rozdrabniać, w szczególności, jeśli chcesz dotrzeć do ściśle określonej grupy odbiorców i ze względu na jej okres przynależności czy też aktywności. Zdecydowanie bardziej będzie Ci się opłacało zainwestować więcej za interakcję z osobą, która była na stronie sklepu internetowego dwa dni temu i porzuciła koszyk, niż z tą, która była tydzień temu i zobaczyła tylko jeden produkt. W przypadku remaketingu jego ciekawą odmianą jest remarketing dynamiczny, który jest dostępny w Google AdWords, ale i na Facebook'u, czy w kampaniach programatycznych. Polega on na budowaniu rzeczywistej i potencjalnej sprzedaży poprzez zastosowanie przekazu dopasowanego do odbiorców. Na przykład użytkownik, który wcześniej odwiedził stronę sklepu internetowego, będzie widział kampanie reklamowe tych usług lub produktów, które już oglądał. Taka kampania reklamowa ma go nakłonić do tego, aby ponownie odwiedził sklep internetowy i dokończył zainicjowaną w przeszłości transakcję.

Kampanie reklamowe z Search Ads 360


Search Ads jest platformą, która pozwala dużym reklamodawcom efektywnie zarządzać kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach. Od kiedy pojawiło się Google Marketing Platform, korzystanie z tej platformy zaczęło cieszyć się jeszcze większą popularnością. Search AdWords 360 wchodzi w skład całego ekosystemu GMP, w wyniku czego pojawia się możliwość jednakowego śledzenia konwersji z kampanii display i kampanii search. Platforma ta umożliwia między innymi import danych do jednego panelu i pracę na danych ze sprzedaży w jednym miejscu. SA360 pozwala również tworzyć zaawansowane raporty biznesowe w czasie rzeczywistym.

Strategia ustalania stawek na platformie możliwa jest dzięki wykorzystaniu Machine Learning. Do tego celu wykorzystuje się analizę słów kluczowych i dopasowuje stawkę za kliknięcie w taki sposób, aby kampanie w internecie były bardziej wydajne i podwyższały wskaźnik konwersji. Od niedawna reklamodawcy mają także dostęp do narzędzia, które pozwala przewidywać skuteczność strategii ustalanych stawek. Dzięki niemu możemy zobaczyć, w jaki sposób minimalne zmiany stawek będą wpływać na konwersję i koszty.

Mierzenie efektów konwersji z kampanii reklamowej sklepu internetowego w Google Analytics Google Analytics to niezbędne narzędzie do tworzenia celów i konwersji z reklamowej kampanii nie tylko sklepu e-commerce, ale także stron informacyjnych i blogów. Za pośrednictwem GA możemy zmierzyć, czy wprowadzone elementy optymalizacji dają konkretne efekty. Celem może być sprzedaż, wizyta nowych użytkowników, czy czas spędzany na stronie. Wiele zależy od tego, na co nastawiona jest kampania reklamowa. Mierzenie konwersji powinno uwzględniać analizę potrzeb odbiorców oraz wdrażanie i poprawianie tego, co źle funkcjonuje. Z pomocą GA można określić:
- ile osób trafiło na stronę,
- ile czasu spędzili w sklepie internetowym,
- jakie i ile stron użytkownik wyświetlił w określonym czasie,
- jakie czynności wykonał na stronie.

Jak zmierzyć efekty reklam, które prowadzi sklep internetowy?


W pierwszej kolejności musimy wyznaczyć sobie cel kampanii. Czy ma ona budować rozpoznawalność marki? Czy ma zdobywać pozycje w nowym obszarze? A może podnieść wskaźniki sprzedaży, aby były wyższe niż u konkurencji? To między innymi cel dyktuje możliwość zmierzenia efektu kampanii. Aby to zrobić, trzeba zmierzyć sprzedaż sklepu, liczbę nowych klientów, ilość zapytań e-mail, liczbę telefonów i osób, które pojawiają się w sklepie. Ponadto w przypadku wykorzystaniu analityki internetowej do zwiększenia sprzedaży w internetowym sklepie meblowym, należy analizować również:
- wysokość sprzedaży - ta metoda pozwoli również porównać wysokość sprzedaży produktów w Internecie przed, w trakcie i po kampanii. Należy pamiętać, że efekty wcale nie muszą pojawiać się od razu. Mogę one być opóźnione o pewien czas. zachowanie użytkownika w koszyku zakupowym - ta metoda polega na analizowaniu poszczególnych kroków użytkownika w koszyku strukturę sprzedaży - warto analizować, produkty które się sprzedają. Następnie w oparciu o te produkty, które się najlepiej sprzedają powinna być optymalizowana kampania. Taka kampania zwiększy zakup produktów przez grupy użytkowników - niezależnie czy pochodzą z wyszukiwarki, czy zobaczyli reklamę na Facebooku

Reklama w Internecie jest opłacalna i przynosi korzyści każdemu przedsiębiorcy. Kluczowe jest natomiast to, aby odpowiednio dopasować kanały i formę reklamy. Dosyć ogólnym wskaźnikiem jest ROI, a więc stopa zwrotu z inwestycji poniesionych na rzecz wydatków inwestycyjnych. Dzięki temu można policzyć, jak wydatek złotówki wpływa na przyrost zysku w określonym czasie. System pomiaru oparty na ROI koncentruje się w dużej mierze na efekcie, który nie jest możliwy do mierzenia w krótkim czasie i nie daje możliwości wprowadzenia działań optymalizacyjnych, a te są niezwykle istotne w kanałach online. ROI warto natomiast stosować w działaniach strategicznych mających na celu ocenę najważniejszych wskaźników. Węższym wskaźnikom warto przyglądać się w podziale na poszczególne kanały komunikacji. Analizując wyniki kampanii reklamowych na Facebooku, czy w Google, należy w pierwszej kolejności zbadać poszczególne kanały komunikacji, a następnie wybrać te, które są najbardziej opłacalne.

Skalowanie sprzedaży w sklepie meblowym


Definicja skalowania sprzedaży w sklepie meblowym jest bardzo prosta do opisania. Chodzi o to, aby uzyskiwać coraz większy i powtarzalny dochód. Nie ma chyba firmy, która nie chciałaby w bliższej lub dalszej perspektywie czasu dokonać ekspansji na nowe rynki. Skalowanie sprzedaży wymaga przede wszystkim dobrego rozeznania na rynku od klientów po konkurencję. Prawdopodobnie analizując sprzedaż opierasz się na różnego rodzaju metrykach, wiesz co generuje najwięcej leadów, jak konwertują poszczególne procesy marketingowe i wiesz, jakie wyniki osiąga Twój sklep internetowy. W każdym obszarze firmy należy zadbać o rzetelne dane, ale nie oznacza to, że muszą one być wynikiem rygorystycznych analiz statystycznych
« Powrót
ICBM logo
Poprowadzimy Twoją kampanię w oparciu o analitykę internetową. Twoja kampania będzie cyklicznie optymalizowana. Natomiast Ciebie przeszkolimy ze sposobów wykorzystania danych GA do rozwoju Twojego biznesu