BlogPorady naszych ekspertów

Kampania Google Ads dla deweloperów

Wielu użytkowników wykorzystuje strony internetowe deweloperów w poszukiwaniu wymarzonego mieszkania lub domu. W czasach łatwego dostępu do informacji, jakie zagwarantował Internet, deweloperzy prześcigają się w działaniach reklamowych, dzięki którym znalezienie ich oferty ma być znacznie łatwiejsze i szybsze. Ponadto wykorzystując działania online zyskują oni możliwość mierzenia ich efektywności i uzyskania konkretnych danych. To właśnie te informacje stanowią o potencjale kampanii reklamowych online, dają możliwość przeprowadzenia analizy i popartej statystykami poprawy prowadzonych czynności. Inwestycje mieszkaniowe warto promować w Internecie za pomocą różnych form e-marketingu. Niemniej do najskuteczniejszych narzędzi zaliczyć trzeba kampanie AdWords, które pozwalają podążać w sieci za użytkownikami szukającymi nowego mieszkania lub domu. Jak przygotować i zoptymalizować kampanie reklamową w Google Ads? Na co zwrócić uwagę?

Kampanię Google AdWords zaczyna się od strony internetowej

Fundamentem dla dewelopera powinna być strona internetowa, na którą kierowani będą potencjalni klienci. Brak pewnych funkcjonalności sprawia, że nie jest możliwe osiąganie dobrych rezultatów. Sprawna strona internetowa jest jednym z warunków do tego, aby kampanie Google Ads były skuteczne. Większość deweloperów udostępnia podstronę, na której jest pełna lista dostępnych mieszkań. W tej części witryny znajdują się szczegółowe informacje o dostępnych lokalach mieszkaniowych, ich cenie i danych technicznych. Jednym ze skuteczniejszych zmian w cenniku jest zastąpienie kwoty przyciskiem "zapytaj o cenę", który kieruje na formularz kontaktowy. Jest to niezwykle proste, a zarazem skuteczne narzędzie, które pozwala podwoić lub nawet potroić liczbę zapytań. Z analiz specjalistów wynika, że nawet ponad połowa użytkowników trafia na podstronę, na której znajduje się tabela z pełną listą dostępnych mieszkań i całą ofertą. Oczywiście deweloperzy nie powinni od razu odkrywać wszystkich kart, a raczej zachęcać potencjalnego klienta umówienia się na rozmowę lub spotkanie sprzedażowe, dzięki czemu pozna szczegółowe informacje na temat oferty. W prowadzonych kampaniach Google Ads dla inwestycji deweloperskich, zauważyć możemy, że w przypadku listy mieszkań z podaną ceną mieszkania - lista zapytań maleje ponad 3krotnie. Jeśli jednak polityka firmy nie pozwala na takie zmiany, to można na stronie internetowej z wykazem dostępnych lokali mieszkalnych dodać przycisk zapytaj o mieszkanie lub rezerwuj, który przekieruje automatycznie użytkownika do formularza kontaktowego. Z pewnością okaże się to mniej skuteczne działanie, ale i tak przełoży się na większą liczbę zapytań, w przeciwieństwie do sytuacji, gdy formularza nie będzie. Jeśli deweloper zadba o wszystkie podstawy, to może zacząć startować z kampanią w wyszukiwarce Google. Na samym początku ważne jest ustalenie budżetu na reklamę, a jak wiadomo - ten może być różny, w zależności od wielkości firmy.

Jakie środki finansowe trzeba przeznaczyć na kampanię reklamową w branży deweloperskiej?

Jeśli nie wiemy, jakie środki finansowe powinniśmy przeznaczyć na kampanie Google Ads, to możemy skorzystać z Plannera Słów Kluczowych, który pokaże nam, jaki będzie szacunkowy koszt kampanii w sieci reklamowej Google Ads w ujęciu miesięcznym. Google dodatkowo podaje estymację dla wyświetleń 24/7. W części regionów dla lokalnej firmy deweloperskiej wysokość budżetu może być odstraszająca. W dużych miastach budżet reklamowy powinien oscylować w granicach 20 000 - 50 000 zł netto/miesiąc. Branża nieruchomości i sprzedaży nowych mieszkań wymaga odpowiednich budżetów, aby była skuteczna. Wpływ na to ma kilka istotnych czynników:

konkurencja
liczba wyszukiwań
estymowana liczba kliknięć
średni CPC
budżet potrzebny na reklamę w danym kanale
Na koszt leada w konkretnym regionie wpływ ma stawka CPC, którą trzeba zadeklarować, aby wyświetlać się na odpowiednich pozycjach. Jeśli w naszych planach marketingowych liczba leadów generowanych przez kampanię reklamową w Google Ads nadal jest za mała, aby dział sprzedaży mógł realizować swoje cele, to niezbędne jest skorzystanie z innych źródeł. Niekiedy może dojść do sytuacji, gdy podczas inwestowania większych środków liczba leadów spadnie. Dlaczego tak się dzieje? Najczęściej wynika to z błędnie dobraną strategią wyświetlania reklam. Może dojść do sytuacji, kiedy nasza reklama wyświetlana jest rano i po południu, a użytkownicy znacznie chętniej kierują swoje zapytania przez formularz w godzinach wieczornych. Systemy samouczące mają korygować efektywność wykorzystania budżetów.

Budowa struktury kampanii Google Ads

Kampanie wyszukiwarkowe w Google Ads cechują się tym, że można konkretnie określić, do jakich grup docelowych chce się dotrzeć ze swoją ofertą. Najczęściej targetem są osoby, które są na etapie poszukiwania nowego mieszkania i wykorzystują do tego celu wyszukiwarkę Google. Brak inwestycji w ten kanał może powodować utratę pozyskania nawet do 100 leadów miesięcznie. Często podczas wstępnych analiz można zauważyć, że uruchamiana jest tylko jedna kampania reklamowa, która ma kilka lub jedną grupę reklam. Znacznie efektywniejszym sposobem jest budowanie struktury konta AdWords, które składa się z kampanii, a ta podzielona jest na poszczególne grupy reklam, w których uwzględnione są słowa kluczowe i odpowiednie treści. Według standardów powinno się uruchamiać kilka narzędzi reklamowych w kampanii Google Ads.

Analizując niektóre kampanie reklamowe dla branży deweloperskiej można zauważyć, że w wielu przypadkach nie są stosowane systemy samouczące się . Efektem tego typu działań jest niski udział w wyświetleniach i brak zapytań. W przypadku nieruchomości i dewelopera jest to o tyle istotne, gdyż rynek ten jest bardzo konkurencyjny i wymaga odpowiednich działań. Podczas optymalizacji kampanii można zwiększyć liczbę zapytań i zmniejszyć jednocześnie koszt pozyskania leada.

Kluczem do sukcesu jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Odpowiednia ilość słów zapewni systemom samouczącym się (machine learining) w odpowiedni sposób zarządzaniem aukcjami, aby uzyskać jak największą liczbę konwersji. Kolejnym etapem związanym z optymalizacją kampanii reklamowej w branży deweloperskiej jest tekst reklamy. Istnieje wiele ciekawych rozwiązań, które wpływają na jej skuteczność. Kluczową sprawą jest to, aby zawrzeć najpotrzebniejsze elementy, jak tytuł nagłówka, tekst podkreślający atuty inwestycji, czy też CTA. Forma reklamy i przekazu ma ogromne znaczenie dlatego też trzeba do całego procesu podchodzić kompleksowo. Zachęcający tekst, który będzie kierował na naszą stronę internetową to podstawa w pozyskiwaniu leadów. Istotne w przypadku optymalizacji kampanii reklamowej związanej ze sprzedażą nieruchomości jest to, aby wykonywać działania na jednym elemencie. Kilka różnych reklam wyświetlanych na przemian nie odpowie nam w 100% co było skuteczne.

Śledzenie potencjalnych klientów, czyli korzystanie z remarketingu

Dla niejednego dewelopera pozyskanie 50 czy 100 leadów z linków sponsorowanych to wciąż za mało, aby sprzedawać po kilkanaście mieszkań miesięcznie. Każdy wie, jaką ma skuteczność sprzedaży i jaka jest konkurencja na rynku. Kolejną skuteczną metodą pozyskiwania zapytań od klientów w Internecie jest remarketing. Remarketing w branży deweloperskiej, pozwala uzyskać więcej zapytań na stronie internetowej od użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę - ale ją opuścili (nie zdecydowali się wysłać zapytania) W celu zmiany tego parametru niezbędne jest stworzenie kilku dobrych list remarketingowych. Pierwsza lista remarketingowa, która najlepiej konwertuje, powinna być skierowana do użytkownika przeglądającego stronę, na której znajdują się mieszkania z jednej inwestycji. Skonstruowana na jej podstawie kampania trafia do użytkowników, którzy faktycznie przeglądali mieszkania. Na stronę internetową można dodać kilka możliwości zapoznania się z planem inwestycji, na przykład wbudować taką opcję na podstronę lub stworzyć dokument do pobrania, przesłania na e-mail, czy też do przejrzenia w formacie PDF. Wszystkie osoby poprzez kliknięcie powinny trafiać do listy remarketingowej, ale warto z niej odjąć użytkowników, którzy już wcześniej wysyłali zapytania i skupić się na tych, którzy jeszcze tego nie zrobili, ale przeglądali listę mieszkań. Warto również uzależnić materiały reklamowe, które wyświetlamy użytkownikowi od podstron, które przeglądał w naszym serwisie, np. jeśli użytkownik był zainteresowany mieszkaniami 2-pokojowymi, to powinniśmy takie reklamy wyświetlać użytkownikowi, kiedy korzysta z internetu. Do tworzenia list remarketingowych wykorzystać można Google Analytics i Google Tag Manager. GTM pozwala w szybki sposób ustawić reguły, zapytania i zmienne, które umożliwiają pomiar kliknięć. Następnie zdarzenia z GTM można przesyłać do Google Analytics.

Podstawowe elementy kampanii w sieci reklamowej AdWords

Kampanie Google Ads, które kierowane są do klientów mających na celu znalezienie odpowiednich inwestycji powinny być odpowiednio ustawione i zoptymalizowane. Forma reklamy w Google Ads jest dowolna, a deweloper ma do wyboru wiele unikalnych cech. Mimo to zdecydowana większość firm oferujących nowe mieszkania nadal nie wykorzystuje potencjału Google AdWords. Warto jednak zacząć od podstaw, a więc struktury kampanii, reklamy i tego, co powinna zawierać.

Tytuł powinien mieć do 60 znaków. Nie można zapominać o tym, aby był dynamiczny. Chodzi tutaj głównie o odpowiednie słowa kluczowe, dzięki którym reklama będzie trafiać do zainteresowanych osób. Taki prosty zabieg i wpisanie dobrze rokującej frazy potrafi zwiększyć wynik jakościowy reklamy o kilka punktów, a to przekłada się na jej ranking. W kolejnej części nagłówka warto zamieścić informacje, które będą tak zwanym głównym przekazem. Można skupić się na najważniejszym atucie inwestycji, ale ważne, aby to było hasło wykorzystywane w kampaniach reklamowych nie tylko w Google Ads, ale także w świecie offline.

Następnie w wyszukiwarce powinien być wyświetlany adres www, ale również i on musi zawierać frazy kluczowe, jeśli reklama ma zyskać w rankingu. W części opisowej do dyspozycji jest 80 znaków. W niej warto krótko, ale konkretnie opisać atuty inwestycji, zastosować CTA, które wywoła kliknięcie w reklamę, a także zadbać o frazy. Mimo że nie są one już tak istotne, to jednak mają wpływ na jakość reklamy w Google Ads. Warto także dodać rozszerzenia objaśnień, informacji na stronie, linków do podstron, czy też lokalizacji. W ten sposób można się wyróżnić na tle konkurencji i zyskać za każdym razem, gdy wyświetli się reklama, jedno kliknięcie więcej. Rozszerzenie cen to kolejny istotny element. Jeśli polityka sprzedaży mieszkania z inwestycji koncentruje się tylko na mieszkaniach wykończonych pod klucz, to dzięki zastosowaniu odpowiednich działań w internecie można pokazać pakiety wykończeń oraz ich ceny. Ponadto, jeśli oferta cenowa jest mocno konkurencyjna, można je zaprezentować w kampanii Google Ads przy danej inwestycji.

Stworzenie odpowiednio zoptymalizowanej kampanii reklamowej w Google AdWords dla oferowanej inwestycji mieszkaniowej z pewnością korzystnie wpłynie na budżet i pozyskiwanie leadów. Zastosowanie działań optymalizacyjnych pozwala dotrzeć do znacznie większej ilości klientów, którzy szukają nowe mieszkania dla siebie lub pod wynajem. Niezbędne jest nie tylko wybranie grupy docelowej, ale także harmonogram wyświetleń reklamy, budżet przeznaczony na kampanię w Google, a także wybranie słów kluczowych, dzięki którym będzie można dotrzeć do jeszcze większej liczby zainteresowanych użytkowników. Co istotne, wystartowanie jednej kampanii w Google Ads nie zawsze będzie oznaczało sukces. Nieustanna optymalizacja i metoda prób oraz błędów pozwalają na dopracowanie wszystkich szczegółów i stworzenie idealnej reklamy.
« Powrót
ICBM logo
Poprowadzimy Twoją kampanię w oparciu o analitykę internetową. Twoja kampania będzie cyklicznie optymalizowana. Natomiast Ciebie przeszkolimy ze sposobów wykorzystania danych GA do rozwoju Twojego biznesu