WSPARCIE

1 Wypełnij formularz
2 Oddzwonimy
3 Przygotujemy rozwiązanie szytę na miarę

Godziny pracy

Pn - pt 9:00 - 16:00

W każdej chwili jesteśmy do Twojej dyspozycji - sekretariat@icbm.pl

CASE STUDY - INTERNETOWY SKLEP MEBLOWY

sprzedaż / online / ecommerce
skalowanie / SEO
wyszukiwarka / zakupy / remarketing.

~ +1,9 mlln przychodu ~

Sklep internetowy - meble i wyposażenie wnętrz

Wiodący na polskim rynku sklep internetowy z meblami. W sklepie znajduje się ponad 8000 produktów różnego typu. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terenie całego kraju.

Wzrost przychodu
+ 1,9 mln pln

SEO, Zarządzanie kampanią reklamową - wyszukiwarka, Zakupy, remarketing

Stunning Page Builder

Strategia SEO, wybór słów kluczowych, optymalizacja serwisu, link building, copywriting treści

Iconic Awarded Design

Optymalizacja feedu produktów

Featurewise Complete

Określenie marży i możliwego udziału w koszcie

Mature project

Skalowanie kampanii i sprzedaży online

Wskaźniki efektywności dla kampanii reklamy płatnej oraz SEO

W 06.2017 wdrożone zostały kody zliczające sprzedaż e-commerce oraz dodatkowe wskaźniki efektywnościowe takie jak: odkrywany numer telefonu, wysłany formularz, szybkie zamówienie, zamówienie próbek tkanin, wizyta w koszyku. Należy również pamiętać, że model biznesowy internetowego sklepu meblowego, istotną rolę przypisuje zamówieniom telefonicznym. W związku z tym do kampanii linków sponsorowanych eksportowane są zamówienia online oraz interakcje mierzące połączenia telefoniczne. Do tych właśnie dwóch wskaźników optymalizowane są kampanie linków sponsorowanych. Dzięki temu poprzez reklamy tekstowe możliwe jest wsparcie, nie tylko kanałów sprzedaży online, ale również sprzedaży telefonicznej.

Feed produktowy oraz optymalizacja asortymentu.

W branży wyposażenia wnętrz bardzo istotną rolę odgrywa reklamowany asortyment. W związku z tym plik XML Zakupy, został przygotowany pod kątem produktów i kategorii produktów, które cieszą się największą popularnością w innych kanałach sprzedaży online i offline. Pozwoliło to zoptymalizować wydawane środki i skupić się na promocji asortymentu, który przynosi największy zwrot z inwestycji.

Uruchomienie i optymalizacja kampanii

Początki działań związane były z intensywną optymalizacją asortymentu, słów kluczowych na które się wyświetlamy oraz przygotowaniem kampanii na szczyty sezonowych sprzedaży, które w branży meblowej występują 2-3 razy w roku. Łącznie na koncie reklamowym dokonano 2786 zmian oraz utworzono 23 kampanie różnego typu. Obecnie listy wykluczeń posiadają 5515 szczegółowych fraz i każdego dnia powiększają się. Możliwe jest dzięki temu precyzyjne wyświetlanie reklam na słowa na które poszukują potencjalni klienci. Na dzień dzisiejszy wykorzystywane są zaawansowane funkcje ustalania stawek jak CPA oraz ROAS. Obecnie pracujemy nad wykorzystaniem Data Driven. Prowadzone działania kampanii linków sponsorowanych umożliwiły zwiększenie ruchu o 114,56%. Ponadto wygenerowanych zostało ponad 3000 interakcji bezpośrednich (zamówienia, telefony itp.). Łączna wartość sprzedaży online z reklamy linków sponsorowanych przekroczyła 0,9 mln PLN.

Poprawa widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania

Prowadzone działania SEO przyniosły również wymierne efekty. W porównaniu do poprzednich lat, udało się zwiększyć liczbę nowych użytkowników o 102,62%. Udał się również znacznie zwiększyć wyświetlanie sklepu na różne frazy w naturalnych wynikach wyszukiwania. Obecnie sklep pojawia się na 200% więcej fraz. Kanał SEO wygenerował ponad 1 mln zł sprzedaży online.

Policzalne efekty kampanii SEO/SEM

Z uwagi, ze dopiero w połowie 2017 roku zostały poprawnie wprowadzone wskaźniki mierzenia efektów, nie ma możliwości porównania z poprzednimi latami. W prezentacji wykorzystane są dane za okres 07.2017 – 06.2018, w porównaniu z okresem analogicznym w poprzednich lat. Prezentowane porównania dotyczą wyłącznie podstawowych parametrów kampanii SEO/SEM.

- liczba nowych użytkowników z reklam płatnych: zwiększyła się o 91,02%
- liczba nowych użytkowników SEO: zwiększyła się o 102,62%.
- liczba sesji z kampanii linków sponsorowanych: zwiększyła się o 114,56%
- liczba sesji SEO: zwiększyła się o 132,91%
- liczba kliknięć w reklamę płatną: zwiększyła się o 109,64%
- przychód z kampanii linków sponsorowanych, przekroczył 0,9 mln zł
- przychód z SEO, przekroczył 1 mln zł

#Ruch SEO



#Linkowanie zewnętrzne



#Słowa kluczowe w wyszukiwarce



#Ruch kampania linków sponsorowanych



#ROAS



#Wyświetlenia reklam



#Realizacja konwersji



TOP

UTWÓRZ KONTO

ZAPOMNIAŁEŚ DANE DO LOGOWANIA??

Powyższe teksty mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego